تمرین ملی‌پوشان در آزادی
تمرین تیم ملی فوتبال ایران دو روز مانده به دیدار مقابل ژاپن در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

25 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در زمین اصلی ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تمرین خود را پیش از دیدار روز سه‌شنبه مقابل ژاپن برگزار کردند. ابتدا بازیکنان 10 دقیقه اول را با تقسیم شدن به گروه‌های چند نفره به حرکات کششی و کار با توپ اولیه انجام دادند که کاملا در اختیار خودشان بودند.

پس از آن دروازه‌بانان تیم ملی از سایر بازیکنان جدا شدند و زیر نظر دن گاسپار(Dan Gaspar) به صورت جدی شروع به گرم کردن خود کردند. انجام حرکات کششی و ضربات به توپ با دست، تمرین ابتدایی آن‌ها را شامل می‌شد.

در این میان 21 بازیکن دیگر تیم ملی نیز زیر نظر دکتر 'دیگو' با انجام حرکات ترکیبی کششی بدون توپ و ضربات یک ضرب و دو ضرب با توپ، خود را گرم کردند. پس از آن بازیکنان تیم ملی به پشت یکی از دروازه‌ها رفتند تا با انجام حرکات سرعتی به صورت جدی گرم شوند و کار خود را برای فوتبال بازی کردن آماده کنند.

دروازه‌بان‌های تیم ملی حدود 20 دقیقه پس از انجام تمرین‌های خود در مقابل یکی از دروازه‌ها با انجام ضربات به سمت چهارچوب تمرین‌ خود را دنبال کردند. این در حالی بود که سایر بازیکنان در یک مساحت کوچکتر از زمین اصلی ورزشگاه که شامل مسافتی از طول محوطه جریمه یکی از دروازه‌ها به دروازه دیگر می‌شد فوتبال کردند. در این فاصله 6 دروازه در دو طرف مساحت مورد نظر قرار داشت و بازیکنان با تقسیم شدن به دو تیم 10 نفره سفید و قرمز، تمرین پرفشار خود را دنبال کردند.

کاوه رضایی نیز که با ماسک بر صورت خود تمرینش را انجام می‌داد با کاور مشکی در اختیار دو تیم قرار داشت.

تمرین در حالی دنبال می‌شد که در اواسط آن سردار آزمون پس از تکل خشنی که مسعود شجاعی بر روی پای او رفت، با مصدومیت مواجه شد و از زمین بازی بیرون آمد تا پس از آن کی‌روش(Carlos Queiroz) با رفتن بالای سر او وضعیتش را جویا شود. آزمون که نتوانست تمرین خود را دنبال کند توسط پزشک تیم از زمین بیرون آمد و کاوه رضایی با تعویض کاور مشکی خود، قرمزپوش شد تا جایگزین سردار آزمون در تیم سرخ‌پوش شود.

پس از این دروازه‌بانان تیم ملی از دروازه سمت راست آزادی به دروازه سمت چپ ورزشگاه رفتند تا کار خود را با زدن ضربات پنالتی برای یکدیگر دنبال کنند. از حدود ساعت 17:45 پروژکتورهای ورزشگاه آزادی روشن شد تا ملی‌پوشان اولین تمرین خود را زیر نور انجام دهند.

ملی‌پوشان در ساعت 18:15 تمرین خود را به پایان رساندند و با انجام حدود 5 دقیقه سرد کردن، کار خود را پایان دادند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir