کی روش: کسی نگران آینده تیم ملی نیست
کارلوس کی روش می گوید از گرفتن یک امتیاز در عمان خوشحال است.

کارلوس کی روش(Carlos Queiroz) در اتباط زنده با برنامه نود، در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید ایران مقابل عمان خوب بازی نکرد، گفت: بله، این موضوع را قبول دارم. اما باید بگویم ما مقابل آرژانتین و عراق فوتبال خوبی را ارائه کردیم اما باختیم. همیشه در فوتبال عملکرد و نتیجه با هم به سمت شما نمی آید. وقتی ما در بازی مقدماتی جام جهانی در خارج از خانه یک امتیاز می گیریم، من آن یک امتیاز را با خوشحالی قبول می‌کنم و با آن به خانه بر می‌گردم.

او درباره این موضوع که خیلی ها معتقدند اردوی دوبی تاثیری در عملکرد تیم ملی نداشت، گفت: با این نظر موافق نیستم. اما همیشه طبق تقویم فیفا حرکت می‌کنیم. با توجه به اینکه اهداف بزرگی داریم باید تیم را بسازیم. ما بازیکنان جوانی داریم. به نظر من به جای اینکه لیگ را 15 روز تعطیل کنیم باید یک ماه لیگ را تعطیل کنیم اما این امکان وجود ندارد. با این اردو توانستیم این بازی را مقابل عمان انجام بدهیم و در حال حاضر هم در صدر گروه قرار داریم، البته بازی حساسی هم مقابل ژاپن داریم.

کی‌روش گفت: در اینگونه اردوها فرصت را به بازیکنان جوان می‌دهم. مطمئنا همیشه انتقاداتی وجود دارد. اما متاسفانه نمی‌توانیم فراموش کنیم که ما با سه هفته آماده سازی به جام جهانی رفتیم و آن عملکرد خوب را داشتیم و بدون آماده سازی خوبی هم به جام ملت های آسیا رفتیم. در آن زمان هیچکس نگرانی نداشت. در آن مقطع بازیکنان را برای برنامه های آماده سازی در اختیار نداشتیم اما الان چرا باید به این انتقادات گوش کنم. واقعیت این است دیگر این انتقادات برایم مهم نیست.

سرمربی تیم ملی در مورد گل‌های مشابهی که تیم ملی دریافت می‌کند، گفت: فوتبال بازی اشتباهات است، وقتی می‌بریم همه با هم می‌بریم، وقتی نتیجه نمی‌گیریم همه با هم بازنده هستیم. این اشتباه تیم است نه یک نفر. بعضی از اتفاقات بیشتر رخ می‌دهد و در بعضی از نقاط به مشکل برمی‌خوریم، مشکل از آنجایی شروع می‌شود که توپ را از دست می‌دهیم. وقتی اینگونه می شود باید تیم را آنالیز کنیم تا نقاط ضعف را بررسی کنیم. در حال حاضر باید تیم را آماده کنیم تا در دفعات آینده سعی کنیم بهتر باشیم. باز هم تکرار می‌کنم به بازیکنانم افتخار کردم. وقتی شما در گرمای 37 درجه و رطوبت بالا بازی می کنید و از لحاظ تیمی تطابق لازم را با این شرایط ندارید من خیلی خوشحالم که بازیکنانم جنگجویانه بازی کردند. بازیکنانم شخصیت بالایی از خود نشان دادند و با انجام بازی خوب با امتیاز به خانه برگشتیم. ما در حال حاضر صدرنشین گروه هستیم، البته 4 بازی دیگر و 12 امتیاز باقی مانده است. ما سه بازی هم در تهران داریم و مسیر صعود در دستان و کنترل ماست.

کی روش درباره نگرانی هایی که برای آینده تیم ملی وجود دارد نیز گفت: بله، باید نگران باشیم. من هم نگران هستم. چون هیچکس نگران نیست و دغدغه ندارد. اگر می‌خواهیم موفق شویم باید یک سرمایه‌گذاری مناسب انجام بدهیم. ما به کیفیت و تجربه احتیاج داریم. باید به این جوان‌ها تجربه لازم را اضافه کنیم. زیرا در حال حاضر اکثر بازیکنان ژاپن در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان و آلمان بازی می‌کنند، این در حالی است که بازیکنان ایرانی در شهرهای ایرن مثل اصفهان بازی می‌کنند. اگر بدون حمایت ادامه دهیم باید نگران باشیم. من هم نگران هستم فقط صحبت کردن کافی نیست. هنوز مشکلات بازیکنان سرباز حل نشده است. ما منتظر حضور بازیکنانی چون پولادی، ماهینی، بختیار رحمانی و سروش رفیعی هستیم. چون کسی نگران آینده تیم ملی نیست.

وی درباره کیفیت کمپ تیم ملی اظهار کرد: عاقلانه نیست که بخواهیم درباره کیفیت زمین صحبت کنیم. هرچه بیشتر صحبت کنیم اعتماد به نفس بازیکنانمان پایین می آید. چون نمی‌توانیم در آن زمین پیشرفت کنیم. کیفیت پاس ها در آن زمین پایین است و نمی‌توانیم کارهای ترکیبی انجام بدهیم. پس بهتر است در هتل بمانیم و از بازی لذت ببریم.

در ادامه مقایسه ای میان لژیونرهای ایرانی و ژاپنی پخش شد و کی روش در این باره گفت: اگر با پخش این مقایسه تلاش کردید که ما امشب نخوابیم، برعکس است. ما آماده بازی فردا هستیم. اینگونه بازی ها است که نیاز داریم تا تجربه را به بازیکنان جوان بدهیم. این یک فرصت خاص برای هواداران فوتبال ایران است که بیایند تا بازیکنان با کیفیت بالا و سرعت بازی بالا را ببینند. همه افراد از جمله هواداران و مربیان اگر به ورزشگاه بیایند بهره خواهند برد، ما هم با احترام به حریف به مصاف آنها می رویم. البته انگیزه بالایی داریم تا با روحیه جنگجویانه بازی کنیم و سعی می‌کنیم یک تعادل میان تجربه بازیکنان ژاپن و بازیکنان جوان خودمان ایجاد کنیم. ولی نگرش و انگیزه و تعهد ما بالا خواهد بود و مثل همیشه همه از عملکرد ما راضی خواهند بود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تمایل دارد درباره موضوع آل اشپورت صحبت کند یا خیر، گفت: این مسائل را در آینده مطرح می‌کنم زیرا بازی حساس و مهمی داریم که روی آن تمرکز کرده ایم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir