نتیجه دیدار تیم ملی ایران و ترکمنستان
تیم‌های ملی فو‌تبا‌ل ایران و ترکمنستان در چارچوب ر‌قا‌بت‌های مرحله انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه بر یک ایران به پایان رسید.

به گزارش سیمرغ، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15 در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های آسیا 2019  مقابل ترکمنستان قرار گرفت. این دیدار در نهایت با پیروزی سه بر یک ملی پوشان ایران به پایان رسید.

نیمه اول:

دقیقه 3: ملی پوشان ایران حمله ای را از سمت چپ ترتیب دادند اما شوت مهاجم تیم ملی کشورمان پس از برخورد به مدافعان ترکمنستان به کرنر رفت.

دقیقه 5(گل): کرنر ارسالی دژاگه از سمت راست با ضربه سر بسیار عالی پورعلی گنجی همراه شد تا او گل اول تیم ملی ایران را به ثمر برساند.

دقیقه 9: کار تیمی و خوب بازیکنان ایران از سمت چپ با ارسال حاج صفی همراه شد که این توپ ارسالی به دژاگه رسید و او با یک ضربه چکشی دروازه ترکمنستان را هدف قرار داد اما دروازه بان ترکمنستان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 29: ضربه ایستگاهی در سمت چپ چسبیده به محوطه جریمه ایران به سود ترکمنستان اعلام شد. پس از ارسال این توپ حقیقی ارتباط را قطع کرد و در توپ برگشتی هم مدافعان ایران مقابل توپ قرار گرفتند و اجازه گلزنی به ترکمنستانی ها ندادند تا اولین حمله خطرناک ترکمنستانی ها به جایی نرسد.

دقیقه 40: سانتر رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر شیرجه ای کاوه رضایی همراه شد اما ضربه سر او با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

در 20 دقیقه ابتدایی این دیدار ملی پوشان ایران با حملات پر تعداد خود کاملا بازی یک طرفه ای را ارائه می دادند و اجازه خودنمایی به بازیکنان ترکمنستانی نمی دادند. در ادامه بازیکنان ترکمنستان توانستند بر بازی سوار شوند و از شدت حمله بازیکنان ایران بکاهند. نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

نیمه دوم:

دقیقه 45: تیم ملی ایران اولین تعویض خود را انجام داد و علیرضا جهانبخش به جای وحید امیری به میدان رفت.

دقیقه 55: کاوه رضایی در یک حرکت تکنیکی دو بازیکن ترکمنستان را پشت سر گذاشت و به اشکان دژاگه در داخل محوطه جریمه پاس داد اما شوت دژاگه در آستانه ورود به دروازه به تیرک برخورد کرد و در ادامه توپ برگشتی را بازیکنان ایران نتوانستند استفاده کنند و این موقعیت برای ایران از دست رفت.

دقیقه 57: شوت مهاجم ایران پس از برخورد با دروازه بان ترکمنستان بار دیگر به تیر دروازه برخورد کرد و در توپ برگشتی مهدی ترابی مقابل دروازه خالی ترکمنستان توپ را به بیرون زد.

دقیقه 62(گل): کرنر ارسالی بازیکنان ترکمنستان از سمت راست با اشتباه حقیقی در خروج از دروازه همراه شد تا بازیکنان ترکمنستان از دروازه خالی و موقعیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند و گل تساوی را به ثمر برسانند.

دقیقه 63(گل): سعید عزت الهی در داخل محوطه جریمه ترکمنستان با قدرت بین چند مدافع توپ را نگه داشت و خود را در موقعیت شوتزنی قرار داد که شوت او به گوشه دروازه ترکمنستان رفت و گل دوم ایران را به ثمر رساند تا خوشحالی بازیکنان و نیمکت ترکمنستان یک دقیقه هم دوام نیاورد.

دقیقه 72: سانتر دژاگه از سمت راست با ضربه سر جهانبخش همراه شد اما ضربه او را دروازه بان ترکمنستان به کرنر فرستاد. در ادامه ضربه کرنر از سمت چپ ارسال شد اما توپ عرض دروازه ترکمنستان را طی کرد و بازیکنان ایران نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند.

دقیقه 74: قوچان نژاد پس از حضور نداشتن در چندین بازی ملی به دلیل مصدومیت، در این دیدار به میدان آمد و جای کاوه رضایی را در حمله گرفت.

دقیقه 80: کامیابی نیا سومین تعویض ایران بود و او به جای عزت الهی به میدان آمد تا اولین بازی ملی خود را تجربه کند.

دقیقه 81: قوچان نژاد در محوطه جریمه صاحب توپ شد و در لحظه شوتزنی، مدافع ترکمنستان او را شارژ کرد و تعادل گوچی را بهم زد و داور اعلام پنالتی به سود تیم ملی ایران کرد.

دقیقه 82(گل): اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و برخلاف جهت دروازه بان ترکمنستان توپ را به سمت راست دروازه زد تا گل سوم ایران را در این دیدار به ثمر برساند.

دقیقه 90: جهانبخش از پشت محوطه جریمه ترکمنستان اقدام به شوتزنی کرد که شوت زیبا و خطرناک او با فاصله ای بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

ملی پوشان ایران در نیمه دوم بازی کاملا برتری نسبت به ترکمنستانی ها ارائه دادند و با حملات پر تعداد توانستند به تعداد گل های خود اضافه کنند تا این دیدار با برتری سه بر یک ایران به پایان برسد. تیم ملی ایران با پیروزی در این دیدار هم امتیاز با عمان شد اما به دلیل تفاضل گل بیشتر صدرنشین گروه شد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی