اولین پیروزی آرژانتین در انتخابی جام جهانی 2018
آرژانتین توانست به اولین برد خود در راه جام جهانی روسیه دست یابد و برزیل نیز پرو را شکست داد.

به نقل از سیمرغ، از دور چهارم مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای جنوبی، دو تیم آرژانتین و کلمبیا در خاک کلمبیا به مصاف هم رفتند. 'آلبی سلسته' که در سه بازی گذشته نتوانسته بود به پیروزی برسد در این بازی برای کسب سه امتیاز به زمین آمده و محکوم به برد بود. این تیم در غیاب مسی(Lionel Messi) امید داشت تا اولین گام را برای صعود به جام جهانی 2018 بردارد.

دقیقه 20 بازی لوکاس بیلیا(Lucas Biglia) روی ارسال زیبای لاوتزی(Ezequiel Lavezzi) دروازه کلمبیا را باز کرد. این نتیجه تا پایان پابرجا باقی ماند و آرژانتین 5 امتیازی شد و موقتا به رده چهارم صعود کرد. در نیمه دوم هم هر دو تیم موقعیت های بسیار خوبی برای گلزنی داشتند اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد. بازهم این آرژانتین بود که یکبار دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفت ولی باز هم شانس یار دیبالا(Paulo Dybala) نبود و ضربه این بازیکن به دیرک اصابت کرد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد و آرژانتین اولین پیروزی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 را در غیاب لیونل مسی کسب کند.

برزیل نیز با 3 گل پرو را از پیش روی برداشت. در این دیدار داگلاس کاستا(Douglas Costa) در نیمه نخست تیمش را پیش انداخت و در ادامه در نیمه دوم رناتو آگوستو(Renato Augusto) و فیلیپه لوئیس(Filipe Luís) گلزنی کردند.

اکوادور با نتیجه 3 بر یک از سد ونزوئلا گذشت. اروگوئه توانست اولین شکست شیلی را به این تیم تحمیل کند و تیم قهرمان قاره آمریکای جنوبی را با سه گل درهم بکوبد. گودین(Diego Godín)، 'پریرا' و کاسرس(Martín Cáceres) گلزنان میزبان در این دیدار بودند. پاراگوئه نیز 2 بر یک از سد بولیوی گذشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir