صعود سوئد و اوکراین به یورو 2016
با صعود دو تیم سوئد و اوکراین به یورو 2016 پرونده دور انتخابی این رقابت ها بسته شد تا همه منتظر قرعه کشی این رقابت ها باشند.

به نقل از سیمرغ، دور پلی آف مرحله انتخابی یورو 2016 فرانسه با برگزاری دو دیدار به پایان رسید تا تکلیف تیم های صعود کننده به این رقابت ها مشخص شود. سوئد که در بازی رفت توانسته بود با نتیجه 2 بر یک در خانه به پیروزی برسد، در حالی در این دیدار برابر دانمارک به تساوی 2 بر 2 رسید که که سوئدی ها ابتدا با دو گل از حریف خود پیش افتادند و در نهایت با دریافت دو گل از دانمارک بازی را با تساوی 2 بر 2 به پایان بردند.

هر دو گل سوئدی ها را در این دیدار زلاتان ابراهیموویچ(Zlatan Ibrahimović) برترین گلزن تاریخ فوتبال سوئد که هفته قبل برای دهمین بار مرد سال کشورش شد به ثمر رساند. او در بازی رفت نیز برای تیمش گلزنی کرده بود تا در مجموع برابر دانمارک هت تریک کرده باشد. برای دانمارک نیز در این دیدار پولسن(Christian Poulsen) و 'وسترگارد' گلزنی کردند.

گل دوم زلاتان از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید تا 62 گل ملی او نیز ثبت شود. به این ترتیب سوئد با برتری 4 بر 3 برابر دانمارک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مسافر فرانسه شد.

در دیگر دیدار اوکراین که در بازی رفت توانسته بود با دو گل از سد اسلوونی عبور کند در بازی برگشت به تساوی یک بر یک رسید تا با برتری 3 بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی مرحله بعدی این دوره از رقابت ها شود. در این بازی یکی از بازیکنان اسلوونی در دقیقه 90 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. این بازی تا دقیقه 90 به سود اسلوونی در جریان بود که 'آندره برمولنگو' توانست گل تساوی را به ثمر برساند تا این دیدار با تساوی به پایان برسد و اوکراین مانند بازی رفت شکست نخورد.

پیش از این نیز ایرلند با حذف بوسنی و مجارستان با حذف نروژ توانسته بودند مجوز حضور در جام ملت های اروپا را کسب کنند. جام ملت های اروپا 2016 برای اولین بار قرار است با حضور 24 تیم برگزار شود و به همین خاطر خیلی از تیم ها برای اولین بار در این تورنمنت مهم حضور دارند. بازی ها قرار است تابستان آینده در فرانسه برگزار شود.

قرعه کشی جام ملت های اروپا قرار است ماه آینده در فرانسه برگزار شود و 24 تیم حاضر در این رقابت ها در 6 گروه چهار تیمی قرار خواهند گرفت.

به این ترتیب سیدبندی یورو 2016 نیز نهایی شد و به ترتیب زیر مشخص شد:

سید 1: فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلیس، پرتغال، بلژیک

سید 2: ایتالیا، روسیه، سوئیس، اتریش، کرواسی، اوکراین

سید 3: جمهوری چک، سوئد، لهستان، رومانی، اسلواکی، مجارستان

سید 4: ترکیه، جمهوری ایرلند، ایسلند، ولز، آلبانی، ایرلند شمالی

تیم ملی اسپانیا در دو دوره قبل توانست به عنوان قهرمانی دست یابد. آخرین باری که تیمی جز اسپانیا فاتح این رقابت ها شد به سال 2004 برمی گردد که یونان فاتح یورو شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir