پیروزی انگلیس و توقف ایتالیا در دیدارهای دوستانه
در ادامه رقابت های دوستانه ملی در قاره اروپا تیم های این قاره برای افزایش توانایی خود قبل از شروع جام ملت های اروپا برابر هم به میدان رفتند.

به نقل از سیمرغ، انگلیس در دیداری احساساتی توانست فرانسه را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. در این دیدار هواداران تیم ملی انگلیس استقبال بی نظیری از فرانسوی ها کردند و حتی سرود ملی این کشور را خواندند. ورزشگاه ویمبلی نیز به رنگ پرچم کشور فرانسه درآمده بود. این دیدار نیز مانند دیگر دیدارها با یک دقیقه سکوت آغاز شد.

انگلیس در حالی در دیدار قبلی دوستانه خود برابر اسپانیا شکست خورده بود که فرانسه توانسته بود آلمان را با دو گل شکست دهد. در هر صورت دو تیم بازی را آرام دنبال کردند و محتاطانه به دنبال راهی به دروازه های هم بودند. در اواسط نیمه نخست این بازی 'دل آلی' پدیده جوان تاتنهام(Tottenham Hotspur) در اولین دیدار خود برای تیم ملی انگلیس هنرنمایی کرد و با شوتی زیبا توانست دروازه فرانسه را از راه دور باز کند تا انگلیسی ها بتوانند از حریف خود پیش بیفتند. در ادامه حملات میزبان راه به جایی نبرد تا این دیدار در نیمه نخست با یک گل برتری به سود انگلیس به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز این انگلیس بود که مانند نیمه نخست تیم برتر میدان بود و چندین فرصت گلزنی ایجاد کرد تا اینکه وین رونی(Wayne Rooney) برترین گلزن تاریخ فوتبال انگلیس توانست گلزنی کند تا این دیدار در نهایت با برتری 2 بر صفر انگلیس به پایان برسد.

در دیگر دیدار مهم ایتالیا و رومانی برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. در این دیدار 'استانکو' و 'اندون' برای رومانی گلزنی کردند و برای ایتالیا مارکیزیو(Claudio Marchisio) از روی نقطه پنالتی و گابیادینی(Manolo Gabbiadini) گلزنی کردند تا ایتالیا در این بازی هم به برد نرسد.

در دیگر دیدار پرتغال بدون کریستیانو رونالدو() توانست با دو گل لوکزامبورگ را شکست دهد. در دقیقه 30 این 'آندره' بود که روی ارسال زمینی ویرینیا(Vieirinha) از گوشه محوطه، قفل دروازه لوکزامبورگ را گشود. در نیمه دوم نیز نوبت به نانی(Nani) رسید تا گل تیمش را به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 2 بر صفر پرتغالی ها به پایان برسد.

در دیگر دیدار ترکیه و یونان به تساوی بدون گل رسیدند. در این دیدار هواداران ترکیه ای در طول مراسم یک دقیقه سکوت قبل از بازی سروصدا به راه انداختند و اقدام به هو کردن کردند.

همچنین دیدار آلمان و هلند نیز لغو شد. در حالی که قرار شده بود دو تیم آلمان و هلند در دیداری دوستانه در کشور آلمان برابر هم به میدان بروند و تمام تدارکات این بازی نیز انجام شده بود و حتی تماشاگران نیز با خرید بلیت به ورزشگاه رفته بودند ولی تقریبا یک ساعت قبل از شروع این دیدار به دلیل هشدارهای امنیتی درباره حمله تروریستی در ورزشگاه این بازی لغو شد و پلیس تمام تماشاگران را از ورزشگاه بیرون کرد.

همچنین پیش از این، دیدار بلژیک و اسپانیا نیز لغو شده بود. روسیه میزبان جام جهانی نیز برابر کرواسی با حساب 3 بر یک شکست خورد تا نتایج بد این تیم با وجود رفتن کاپلو(Fabio Capello) نیز ادامه داشته باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir