کفاشیان: خواسته‌های کی‌روش به حق است
علی کفاشیان می‌گوید برای حضور در مرحله سوم انتخابی جام جهانی باید امکانات بهتری برای تیم ملی فراهم شود.

علی کفاشیان در حاشیه دوره آموزشی مدیریت فوتسال و حر‌فه‌ای سازی باشگاه‌های آن درباره مرخصی کا‌ر‌لوس کی‌روش(Carlos Queiroz)، اظها‌ر کرد: بحث مرخصی نیست. در جلسه‌ای که با او برگزار کردیم درباره بر‌نامه‌ریزی‌های او بحث شد و از آنجایی که از صعود در مرحله فعلی مطمئن شدیم باید برای مرحله سوم خواسته‌های او را اجرا کنیم. کی‌روش خواسته‌های به حقی دارد که از میان آنها می‌توان به زمین تمرین مناسب، تجهیزات ورزشی و باز‌ی‌های تدارکاتی اشاره کرد. برای حضور در مرحله سوم باید تیم ‌ملی به خوبی آماده شود.

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: مدتی بعد مسابقات زیر 23 سال مقدماتی المپیک در قطر برگزار می‌شود که کی‌روش این مسابقات را زیر نظر خواهد داشت بنا‌بر‌این یک ماه و بیست روز دیگر برنامه‌های مقدماتی المپیک آغاز خواهد شد و این مسابقات را زیر نظر خواهد گرفت.

کفاشیان ا‌دا‌مه‌ داد: کا‌ر‌لوس کی‌روش درخواست یک اردو را در دی ماه داده بود، اما با توجه به اینکه در آن مقطع لیگ تعطیل بود و همزمان بود با اردوی تیم ‌ملی امید و همین طور لژیونرها هم نمی‌توانستند به اردوی تیم ملحق شوند، بنا‌بر‌این دیدیم که کی‌روش فقط 30 درصد از بازیکنان را می‌تواند در اختیار داشته باشد. بنا‌بر‌این با توافقاتی که با او انجام دادیم قرار شد که این اردو برگزار نشود. البته او نظارت‌هایش را به خوبی انجام می‌دهد و ما هم در فرصتی که در اختیار داریم چمن کمپ تیم ‌ملی و امکانات خودمان را بهبود ببخشیم.

او در پاسخ به این سوال که شایعه شده که کی‌روش دیگر به ایران برنمی‌گردد و قرار است از تیم ‌ملی ایران جدا شود، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: قرار نیست کی‌روش از تیم ‌ملی جدا شود. ما با او هما‌هنگی‌هایی را انجام داده‌ایم و قرار است چند بازی دوستانه برای تیم ‌ملی ترتیب دهیم. در فروردین ماه با عمان و هند بازی می‌کنیم و در ادامه با یکی، دو کشور اروپایی که درخواست بازی دوستانه داده‌اند بازی دوستانه خواهیم داشت. البته این بستگی به موافقت کی‌روش دارد. در جلسه‌ای هم که روز جمعه با یکدیگر داشتیم کی‌روش از ما قول گرفت که کمبودها را برطرف کنیم و ما هم از او قول گرفتیم که با قدرت به کارش ا‌د‌ا‌مه‌ دهد.

کفاشیان تاکید کرد: مرخصی چهار ماهه کی‌روش کذب محض است. او در برخی از سفر‌ها یکسری از بازدیدها را انجام می‌دهد که این جزو مرخصی‌های او محسوب نمی‌شود. البته او همیشه برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند و این را باید بگویم که قرارداد ما با او یک ساله است و ما نمی توانیم این گونه با او رفتار کنیم وقتی که به مرخصی می‌رود حقوقش را قطع کنیم.

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هر روز 15 میلیون به کی‌روش پرداخت می‌شود، تاکید کرد: هنوز که پولی واریز نشده است. ما که نمی توانیم با مربیانمان به صورت روزمزد حقوقشان را بپردازیم. وقتی با مربی قرارداد می‌بندیم به خاطر ماندن او در ایران نیست،‌ بلکه نظارت و مدیریت او برای ما اهمیت دارد. در قراردادی که با سایر مربیان تیم‌های پایه هم بسته‌ایم امکان دارد در پنج ماه در اختیار تیم ‌ملی باشند، اما در سایر روزها که اردویی برگزار نمی‌شود به تمرین نروند. قرارداد ما با مربیانمان بلند مدت است. ما از کی‌روش و دستیارانش راضی هستیم چرا که ما را به مرحله خوب فو‌تبا‌ل رسانده‌اند. کی‌روش می‌تواند دوران مرخصی‌اش را در ایران بماند یا در خارج از کشور بگذراند. روح کی‌روش در ایران است.

او در واکنش به اینکه آیا اردوی ابوظبی یا سایر اردوهای تیم ‌ملی به دلیل مشکلات مالی لغو می‌شود، در این باره توضیح داد: هیچ اردویی را به دلیل مسائل مالی لغو نمی‌کنیم. از ابتدا قرار بود در دی ماه یک اردوی 30 درصدی داشته باشیم که با توجه به گفته شخص کی‌روش این اردو به درد ما نمی خورد و آن را برگزار نکردیم. اگر قبل از بازی‌های تیم ‌ملی هم بدانیم زمین مناسب در ایران نیست در ابوظبی یا در کشورهای دیگر اردو خواهیم زد.

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل با بیان اینکه با چهار اسپانسر البسه ورزشی مذاکره داشته‌اند، گفت: ما چهار ماه وقت داریم و می‌توانیم در این مدت بهترین گزینه را انتخاب کنیم. هر اسپانسری که از لحاظ قیمتی و کیفیت بهتر باشد آن را انتخاب خواهیم کرد و سپس در اختیار تیم‌های دیگر هم قرار می‌دهیم.

او با تاکید بر اینکه نباید مفاد مذاکرات سرمربیان تیم‌های ملی با هیات رئیسه در جایی منتشر شود، افزود: حق را به خاکپور می‌دهیم و نباید قرارداد او در رسانه‌ها منتشر می‌شد. هر موضوعی که در هیات رئیسه مورد بحث قرار می‌گیرد مربوط به همان جا است. کفاشیان با بیان اینکه پیروانی نیازی به قرارداد ندارد، ا‌دا‌مه‌ داد: او به طور روزمزد کار می‌کند و فکر نمی‌کنم نیازی به قرارداد باشد (با خنده).

ردیس فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود احتمالا کمیته‌ فوتسال به نایب رئیسی ارتقا می یابد و او نمی‌تواند دخالتی در فوتسال داشته باشد، افزود: این قانون الزاما به این معنا نیست که با حضور اعضای هیات رئیسه نمی توانیم درباره آنها تصمیم گیری کنیم. برای مثال طبق قانون فیفا رئیس کمیته‌ داوران باید عضو هیات رئیسه باشد. درباره نایب رئیسی فوتسال مکاتباتی را با AFC و فیفا داشتیم که مورد قبول قرار نگرفت. فعلا تغییری در فو‌تبا‌ل ساحلی نخواهیم داشت تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

کفاشیان در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اینکه گفته است اگر دادکان در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل شرکت کند، او در انتخابات نامزد نمی‌شود، گفت: به فو‌تبا‌ل احترام می‌گذارم و هر اقدامی که به نفع فو‌تبا‌ل و به هماهنگ شدن بهتر آن باشد آن را انجام می‌دهم. کناره‌گیری من به خاطر فرد خاص دیگری نیست. از رای اعتماد نگرفتن هم ترسی ندارم. در این صورت خیالم راحت است که من را انتخاب نکرده‌اند.

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره واگذاری امتیاز تیم‌های لیگ دسته دو به استان‌های محروم و شائبه اینکه فدراسیون قصد جمع کردن رای استان‌ها را دارد، اظها‌ر کرد: این تصمیم هیات رئیسه بود که فو‌تبا‌ل را در تمامی استان‌های کشور ترویج دهیم. این تیم‌ها هم که به استان‌های مختلف واگذار شد برخی از آنها به لیگ دسته یک آمدند و برخی دیگر نیز به لیگ‌های پایین‌تر رفتند، اما این طور نبود که باعث درآمدزایی استان‌ها شوند، چرا که چند برابر امتیاز این تیم‌ها هزینه کردند. زمانی که هیچ اسپانسری برای تامین مخارج آنها پیدا نشد تصمیم به واگذاری گرفتند. ما نباید بگذاریم فو‌تبا‌ل در استان‌های کشور از بین برود. البته هیات‌های فو‌تبا‌لی هستند که چند برابر استان‌های دیگر درآمدزایی دارند. طبق آخرین بررسی وزارت ورزش و جوانان فو‌تبا‌ل بیشترین نقش را در توسعه ورزش دارد.

او همچنین درباره اینکه آیا او گفته است اگر بازهم رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل شود، می‌تواند میزبانی جا‌م ملت‌های آسیا و ریاست AFC را به دست بیاورد، گفت: در حال‌ حاضر هند برای جا‌م ملت‌های آسیا 2023 میزبان شده است. ما باید در ابتدا زیر ساخت‌های خودمان را فراهم کنیم. واقعیت این است که با شرایط فعلی نمی توانیم میزبانی را برعهده بگیریم. ما هنوز درگیر یک زمین تمرین مناسب هستیم و گرفتاری‌های زیادی داریم. البته برای بهتر شدن وضعیت کمپ تیم‌های ملی جلسه‌ای را با مناف هاشمی معاون مالی وزارت ورزش و جوانان داشتیم و قول مساعد دادند که توجه بیشتری به این کمپ شود.

کفاشیان در پایان در پاسخ به این سوال که چرا برای عیادت وزیر ورزش و جوانان نرفته‌ است، گفت: من خودم چند ماه پیش مریض بودم و می دانم که عیادت بیش از حد دوستان مانع استراحت فرد بیمار می‌شود. سعی می‌کنم فعلا مزاحم او نشوم تا استراحت کند و وقتی به طور کامل سلامتی خود را به دست آورد به دیدارش می‌روم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir