صعود امیدهای ایران به مرحله حذفی انتخابی المپیک ریو
تیم فوتبال امید ایران موفق شد با نتیجه سه بر دو چین را از پیش رو بردارد و به عنوان تیم دوم گروه A پایین‌تر از قطر به مرحله حذفی رقابت‌های انتخابی المپیک ریو صعود کند.

تیم‌های فوتبال امید ایران و چین سومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های مرحله انتخابی المپیک 2016 ریو را در ورزشگاه لخویا قطر از ساعت 20 به وقت ایران آغاز کردند.

نیمه اول

این دیدار که تا دقیقه حدود 30 از تب و تاب چندانی برخوردار نبود، در پایان 30 دقیقه ابتدایی بازی تنها با خلق چند موقعیت ساده برای دو تیم همراه بود. دقیقه 12 پهلوان یک ضربه نه چندان دقیق را راهی دروازه چین کرد که با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از آن در دقیقه 25 ترابی یک توپ خوب از ناحیه راست زمین چین به محوطه جریمه ارسال کرد که ارسلان مطهری نتوانست در زمان لازم خود را به توپ برساند.

گل اول ایران توسط ارسلان مطهری در دقیقه 38 به ثمر رسید. توپی که از سمت راست زمین چینی ها به روی دروازه ارسال شده بود پس از اشتباه دروازه‌بان حریف با فرصت‌طلبی مطهری به گل تبدیل شد.

2 دقیقه از گل اول نگذشته بود که چینی‌ها با حرکت زیبای 'چانگ فی' که دو بازیکن ایران را پشت محوطه جریمه جا گذاشت، موفق شد به گل مساوی خود برسد. ضربه پای چپ زیبای او پس از برخورد به روزبه چشمی در درون دروازه قرار گرفت.

یک دقیقه بعد احسان پهلوان این بار برای ایران یک گل دیگر را به ثمر رساند. او توانست با پشت سر گذاشتن مدافع چین توپ را با پای راست به گوشه دروازه چینی‌ها بفرستد.

نیمه دوم

در نیمه دوم مهدی ترابی در دقیقه 48 موفق شد با زدن یک ضربه ایستگاهی زیبا گل سوم ایران را به ثمر برساند. در دقیقه 56 کنعانی زادگان با خطایی که بر روی بازیکن چینی انجام داد با کارت زرد داور جریمه شد و در دقیقه 61 مهرداد محمدی به جای ارسلان مطهری به زمین بازی آمد.

دقیقه 68 بود که عبدالله زاده در حالی که موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه ایران ایجاد نشده بود با یک خطای سهل انگارانه یک پنالتی به حریف داد تا 'لی شینگ' بازیکن شماره 10 چینی ها توپ را به زیبایی درون دروازه تیم ایران قرار دهد.

در دقیقه 70 محسن کریمی بال چپ تیم امید به زمین مسابقه آمد و دو دقیقه پس از ورودش به زمین، یک موقعیت خطرناک را به روی دروازه چین ایجاد کرد. یک دقیقه بعد نیز با پاس عمقی که برای مهرداد محمدی ارسال شد و اشتباه دفاع چین یک موقعیت تک به تک برای تیم ایران به وجود آمد که ضربه نه چندان دقیق به پای دروازه بان چین برخورد کرد تا توپ راهی کرنر شود.

محمد خاکپور در این دیدار از ابتدا محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، حسین کنعانی، علی عبدالله زاده، رضا علیاری، مهدی ترابی، احسان پهلوان، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی، میلاد کمندانی و ارسلان مطهری را به میدان فرستاد.

در دیگر دیدار این گروه قطری‌ها موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 سوریه را شکست دهند و با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله بعد صعود کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir