نتیجه دیدار تیم ملی امید ایران و ژاپن در انتخابی المپیک
تیم‌ فوتبال امید ایران در یک چهارم نهایی انتخابی المپیک 2016 مقابل ژاپن قرار گرفت که این دیدار با برتری سه بر صفر ژاپن به پایان رسید.

به گزارش سیمرغ، تیم‌های فوتبال امید ایران و ژاپن در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو در قطر از ساعت 17 به وقت ایران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ژاپنی ها به پایان رسید و ملی پوشان ایران از مسابقات انتخابی المپیک 2016 حذف شدند.

نیمه نخست:

دقیقه 2: ارسلان مطهری در مصاف تک به تک با دروازه بان ژاپن نتوانست موفق عمل کند و ضربه او را دروازه بان ژاپن به کرنر فرستاد. کرنر ارسالی در ادامه با ضربه سر بازیکنان ایران همراه شد که این توپ با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه 10: ملی پوشان ایران با کار تیمی خوب توانستند حمله خطرناکی را برروی دروازه ژاپن ترتیب دهند اما این موقعیت هم برای تیم ملی امید ایران از دست رفت.

دقیقه 36: اشتباه مدافع ژاپن در محوطه جریمه باعث شد تا ارسلان مطهری صاحب توپ شود اما او از این فرصت بدست آمده نتوانست استفاده کند و شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 46: ضربه ایستگاهی در گوشه محوطه جریمه ژاپن به نفع ایران اعلام شد که این ارسال خطرناک را دروازه بان ژاپن دفع کرد تا نیمه اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان برسد.

در این نیمه ملی پوشان ایران با یک بازی حساب شده و بستن فضاها اجازه کار به بازیکنان ژاپن ندادند و چشم به ضد حملات داشتند و تا حدودی در این تاکتیک هم موفق بودند اما از موقعیت های بدست آمده بازیکنان ایران نتوانستند استفاده کنند.

نیمه دوم:

دقیقه 56: اولین موقعیت ایران در این نیمه توسط محمدی ایجاد شد. سانتر بازیکنان ایران با ضربه سر محمدی همراه شد که این ضربه پس از برخورد با تیرک افقی به بیرون رفت.

دقیقه 71: ارسال خطرناک بازیکنان ژاپن با ضربه سر 'اندو' همراه شد که این توپ از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

در نیمه دوم دو تیم بازی پایاپایی را ارائه دادند و سعی در اداره بازی داشتند. تیم های ایران و ژاپن احتیاط را در بیشتر دقایق در دستور کار خود قرار دادند تا این نیمه هم با نتیجه صفر بر صفر مساوی به پایان برسد.

وقت های اضافه:

دقیقه 96(گل): ارسال بازیکنان ژاپن از سمت راست با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد و توانست دروازه تیم ملی ایران را باز کند. مهاجم ژاپن در این صحنه کاملا آزاد بود و توسط هیچ مدافعی پوشش داده نشده بود.

دقیقه 108(گل): شوت مهاجم ژاپن از پشت محوطه جریمه ایران به زیبایی به دور از دستان اخباری وارد گوشه دروازه ایران شد تا ژاپن امیدهای صعودش را بیشتر از قبل کند.

دقیقه 109(گل): بلافاصله پس از گل دوم ژاپن، بازیکنان این تیم از اشتباه خط دفاع ایران نهایت استفاده را بردند و با یک شوت دیگر از پشت محوطه جریمه توانستند بار دیگر به زیبایی دروازه ایران را باز کنند. این گل آب سردی بر پیکر تیم ملی ایران بود تا امید صعود ایران به المپیک بار دیگر از دست برود.

دقیقه 116: محسن کریمی با دروازه بان ژاپن تک به تک شد اما همانند تمام موقعیت های قبلی، بازیکنان ایران کاملا بی دقت بودند و این توپ هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه ژاپن پیدا نکرد.

این دیدار در نهایت با نتیجه سه بر صفر به نفع ژاپن به پایان رسید تا حسرت المپیک ایران 44 ساله شود.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی