کی‌روش برای ارائه استعفانامه‌اش به فدراسیون فوتبال رفت
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از ورود به فدراسیون فوتبال برای ارائه استعفانامه‌اش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالاتشان پاسخ داد.

کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) که برای ارائه استعفانامه‌اش به فدراسیون فوتبال رفته است، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا یکی از دلایل استعفایش ممانعت از حضور او در جلسه با 'جیانی اینفانتینو' بوده است، گفت: خیلی صادقانه می‌گویم که من احتیاجی به حضور در جلسه‌ای که افرادی مثل 'اینفانتینو'، زیدان(Zinedine Zidane) یا آلکس فرگوسن(Alex Ferguson) باشند ندارم.

وی ادامه داد: من هیچ مشکلی با کفاشیان ندارم اما وقتی برخی از نزدیکان او سعی می‌کنند مشکل‌سازی کنند آن وقت است که به مشکل برمی‌خوریم. اگر خیلی شفاف مسائل را مرور کنیم، متوجه می‌شوید که هیچ مشکلی با کفاشیان ندارم اما به این نتیجه رسیده‌ام که باید با رفتنم، به او کمک کنم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: خیلی شفاف و صریح بگویم اگر آقای کفاشیان من را نگه دارد، قطعا مردم خوشحال می‌شوند و همین امر هم سبب می‌شود تا مردم از او حمایت کنند ولی افرادی از گروه طبقه سوم فوتبال از حضورم در تیم ملی قطعا ناخرسند خواهند بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه ماندن من سبب ایجاد دشواری برای کفاشیان خواهد شد گفت: برای آقای کفاشیان دشوار است که من در تیم ملی باشم و وقتی من کنار بروم، آنگاه حمایت‌های مادی از تیم ملی فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: آقای کفاشیان در عین حال هم نمی‌تواند مردم را راضی نگه دارد و هم افراد گروه طبقه سوم فوتبال را. امروز هم در محل فدراسیون حضور پیدا کردم تا استعفای خودم را به تاریخ 30 آپریل 2016 به فدراسیون فوتبال ایران تحویل دهم و مطمئنم این امر به تیم ملی و آقای کفاشیان کمک خواهد کرد تا مشکلات مادی رفع شود.

وی ادامه داد: بازهم باید تکرار کنم که به خاطر عدم حضورم در جلسه با اینفانتینو مشکلی نداشتم اما صراحتا تاکید می‌کنم که نه از سوی کفاشیان و نه از کمیته تشریفات فدراسیون، تماسی برای حضور در هیچ جلسه‌ای دریافت نکردم. خود کفاشیان هم گفت که وقت نداشته با من تماس بگیرد و من را دعوت کند.

کی‌روش ادامه داد: مطلب بعدی که باید بگویم این است که همه بازیکنان، مهندسان و مسئولان فوتبال ایران از بدو ورودم در 4 سال پیش با طراحی ساختمان آکادمی فوتبال، در ارتباط بودند و این مرکز قرار بود مرکزی در سطح جهانی باشد که تمام باشگاه‌ها و تیم‌های ملی بزرگ برای ارتقای سطح بازیکنان‌شان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: در این مدت من و دستیارانم بسیار سخت کار کردیم و طراحی‌های لازم انجام شد. مقدمات کار پیش رفت و کار را خودمان استارت زدیم. این مرکز قرار بود میراثی از من برای فوتبال ایران باشد که مانند فرزندم می‌خواستم آن را برای خدمت به فوتبال ایران بزرگ کنم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در ادامه با اشاره به نقش رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در تغییر کاربری ساختمان آکادمی گفت: در مقطع دوم این خانم پزشک در ساخت مرکز دخالت و در واقع از موقعیت سوء استفاده کردند. من یک روز به خودشان گفتم که خواهش می‌کنم این کار را نکنید چون تجهیزات ریکاوری پیشرفته و دستگاه‌های تمرینی این مرکز بسیار حساس و مهم هستند و برای آینده فوتبال ایران مفیدند.

کی‌روش ادامه داد: به نظر می‌رسد امروز یکی از میراث‌هایم را از دست دادم و آن طور که می‌خواستم نشد. شاید این کار به خاطر برخی منافع پزشکی یا کلینیکی آن افراد بود که به این صورت درآمد.

سرمربی تیم ملی همچنین گفت: بازیکنان بزرگی مثل علی کریمی و جواد نکونام و نیز بزرگانی مثل افشین پیروانی شاهد ساخت این مرکز تمرینی بودند اما متاسفانه اکنون کار به اینجا کشیده شده است. تکرار می‌کنم که من امروز به فدراسیون آمده‌ام تا نه استعفا که درخواست استعفایم را به رئیس فدراسیون ارائه دهم و تصمیم نهایی در اختیار کفاشیان خواهد بود.

کی‌روش ادامه داد: با هر تصمیمی که در این خصوص گرفته شود، مشکلی ندارم. تنها چیزی که با آن مشکل دارم این است که برخی افراد صحبت‌های خلاف واقعیت را مطرح می‌کنند وگرنه من با صلح و صفا به ایران آمدم و همیشه همین گونه خواهم بود.

او تصریح کرد: با خروج من این مسیر باز خواهد شد و همان افرادی که حمایت‌های زیادی از تیم ملی امید ایران انجام دادند، تیم ملی بزرگسالان را نیز حمایت خواهند کرد.

کی‌روش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که مدعی شده بود از طرف فدراسیون فوتبال تماسی برای حضور در جلسه با اینفانتینو با او گرفته شده بود گفت: در این زمینه کسی با من تماس نگرفته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از برخی مطالب مطرح شده در زمینه ارتباط او و کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: واقعیت این است که یک نفر از کمیته بازاریابی فدراسیون با من تماس گرفت و من هیچ ارتباطی با این کمیته ندارم و در استخدام کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال نیستم.

کی‌روش در واکنش به سوال خبرنگار صداوسیما نیز گفت: خودتان هم گاهی باعث ایجاد حاشیه می‌شوید و صحبت‌هایتان باعث خنده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir