کی‌روش: تا من هستم پول به تیم ملی نمی‌رسد
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از جلسه با کفاشیان گفت: تا وقتی من در تیم ملی باشم حمایت‌های مالی از این تیم نمی‌شود.

کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) پس از جلسه‌اش با علی کفاشیان ضمن تاکید بر اینکه با رئیس فدراسیون فوتبال هیچ مشکلی ندارد، گفت: مشکل اصلی که همه از جمله رسانه‌ها آن را می‌دانند، این است که هیچ کاری نیست که بخواهیم یا بتوانیم انجام دهیم جز آنکه مسیر را باز کنیم تا از این مرحله از مقدماتی جام جهانی عبور کنیم.

وی افزود: شفاف می‌گویم که بدون حمایت مسئولان رسمی ورزش ایران از تیم ملی، آینده‌ای برای این تیم متصور نیستم. مشکل اختیارات زیاد آقایان طبقه سومی است. این آقایان من را نمی‌خواهند و اگر اینجا بمانم، حمایت‌ها و در یک کلام پول به تیم ملی نمی‌رسد.

او ادامه داد: امروز با حسن نیت درخواست استعفایم را تقدیم رئیس فدراسیون کردم و اکنون زمان آن رسیده که مسئولان، گزینه‌هایشان را به راحتی بررسی کنند. در دو سه سال گذشته همیشه می‌شنیدم که مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم بیشتر به خاطر تحریم‌ها و مشکلات مالی است اما در یک سال گذشته مبالغ هنگفتی به تیم ملی امید رسید.

کی‌روش افزود: این مبالغ که غالبا از شهرداری و شورای شهر به فدراسیون می‌رسید و معلوم نبود منابعش کجاست، باعث شد که تیم امید اردوهای بسیار خوبی برگزار کند، لباس و تجهیزات خوب داشته باشد و برای اردوهایش لیگ را تعطیل کند بدون آنکه مشکلی پیش بیاید یا کسانی مثل قلعه‌نویی و فرکی شکایتی داشته باشند. اما تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی برزیل یا جام ملت‌های استرالیا همیشه مشکل داشت.

سرمربی تیم ملی همچنین گفت: همان طور که این مبالغ و کمک‌های مالی به تیم امید و فدراسیون کفاشیان رسید، می‌توانست برای تیم ملی بزرگسالان هم برسد پس مشکل اصلی حضور کارلوس کی‌روش است. دورانی را یادتان هست که وظیفه فدراسیون این بود که من را عصبانی کنند و به من توهین کنند تا کار را رها کنم و بروم.

وی افزود: چون من آدم خوبی هستم و قلب رئوفی دارم، در دو یا سه ماه آینده کنار می‌روم و این راه را باز می‌کنم که گزینه‌ها به راحتی انتخاب شوند و مسئولان افرادی را که صلاح می‌دانند سر کار بیاورند تا حمایت‌های لازم از تیم ملی صورت گیرد. تنها گزینه‌ای که نمی‌توانم به هیچ عنوان آن را قبول کنم این است که به خاطر شخص من به تیم ملی آسیبی برسد.

در ادامه کی‌روش در واکنش به اصرار خبرنگاران برای توضیح بیشتر گفت: خواهش می‌کنم اکنون اجازه دهید که تمرکزم را روی دو بازی آینده معطوف کنم که به پیروزی در آن نیاز داریم. نمی‌توانم شفاف‌تر از این سخن بگویم. نمی‌خواهم تیم ملی به خاطر حضور من آسیبی ببیند. من عاشق این مردم هستم و به خاطر 5 سال حضورم در ایران، می‌خواهم بهترین تصمیم را بگیرم. می‌خواهم بروم تا مسئولان آزادانه تصمیم بگیرند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir