کی‌روش: لباس کنونی تیم ملی موقتی است و تغییر خواهد کرد
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال گفت که این البسه موقت هستند و با دستور ریاست محترم فدراسیون فوتبال به زودی این لباس‌ها تغییر پیدا می‌کنند.

کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از تمرین صبح دوشنبه تیمش در جمع خبرنگاران گفت: این اردو از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و در جلسات طولانی‌ای که داشتیم، تلاش کردیم مشکلات را حل کنیم و کار را آغاز کنیم. تنها یک راه برای موفقیت داریم و آن هم تصحیح مسائل است.

او افزود: برخی بازیکنان نمی‌توانند به دلیل فینال جام حذفی کنار ما باشند. امیدوارم دفعه آخری باشد که با این مشکل روبه‌رو می‌شویم. درباره زمین هم متاسفانه به قول‌های خود پایبند نبودند و امیدواریم در آینده این بدقولی‌ها نباشد.

درباره البسه‌ها هم باید بگویم این البسه موقت هستند و با دستور ریاست محترم فدراسیون فوتبال به زودی این لباس‌ها تغییر پیدا می‌کنند. فقط از بُعد فنی، جنس و کیفیت لباس‌ها بررسی‌هایی را خواهم کرد. وظیفه من فقط این است که از لحاظ استاندارد و کیفیت، این لباس‌ها را بررسی کنم و ببینم که شرایط بازی کردن با این لباس‌ها وجود دارد یا نه و این بررسی را انجام خواهم داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: امیدوار هستم از امروز مشکل سربازها هم حل شود. هیچ‌کس قبول نمی‌کند بازیکن برای باشگاهش بتواند بازی کند ولی برای تیم ملی کشورش نتواند به میدان برود. مطمئن هستم آقای تاج در حال بررسی و حل این مشکل هستند. جلسه‌ای هم امروز با سازمان لیگ برای برنامه‌های آتی داریم و سعی می‌کنیم تا هماهنگی لازم را برای منافع باشگاه‌ها و تیم ملی داشته باشیم. در این راستا کار را پیش می‌بریم و با سه نتیجه‌گیری صحبتم را در این زمینه تمام می‌کنم. نتیجه اولی که باید به آن برسیم و رسانه‌ها در آن نقش دارند، این است که جام جهانی برای ما از خرداد آغاز شده است و هدف ما باید صعود به جام جهانی باشد.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم به جام جهانی صعود کنیم، این مساله به ما ضربه می‌زند. همه باید تلاش کنند تا به جام جهانی برسیم و دست در دست یکدیگر به هم کمک کنیم.

نتیجه دوم، با توجه به اینکه توقع فوتبال دوستان ایرانی و فدراسیون از ما بالاست، می‌توانیم این توقع را داشته باشیم که حمایت همه جانبه‌ای از ما شود. برای مثال اگر نیاز به زمین داریم، باید در زمان مناسب و در بهترین کیفیت در اختیار ما قرار بگیرد. اگر احتیاج به لباس داریم، باید این لباس‌ها در بهترین کیفیت در اختیار ما قرار بگیرد و اگر نیاز به بازیکنان داشتیم، باید آنها را در اختیار داشته باشیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا به هدف خود برسیم. نتیجه‌گیری آخر اینکه صعود تیم ملی به جام جهانی باید بالاترین و مهم‌ترین اولویت فوتبال ایران در مقابل ما باشد.

کی‌روش در پاسخ به سوالی درباره تمرین تیم ملی در ورزشگاه پژوهشگاه نفت بیان کرد: دیگر راجع به این مطلب نمی‌خواهم صحبتی بکنم. فقط این را بگویم که تشکر ویژه‌ای از مسئولان پژوهشگاه نفت و وزیر مربوطه دارم که با دستور ایشان این زمین در اختیار ما قرار گرفته است. امروز اینجا هستیم ولی ما باید بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم. هر زمان که گزینه دوم را اختیار می‌کنیم، در حال گرفتن یک تصمیم اشتباه هستیم و باید همیشه بهترین ها را در اختیار ما باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir