نتیجه دیدار ایتالیا و اسپانیا در یورو 2016
ایتالیا و اسپانیا در دیداری حساس در یک هشتم نهایی یورو 2016 برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری ایتالیا به پایان رسید.

نتیجه دیدار ایتالیا و اسپانیا:

به گزارش سیمرغ، دو تیم ایتالیا و اسپانیا امشب در دیداری حساس در ورزشگاه استادیو ده فرانس شهر پاریس به مصاف یکدیگر رفتند. حساس ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی بین این دو تیم برگزار شد؛ فینالیست های دوره گذشته که این بار خیلی زود مقابل هم قرار گرفتند.

این دیدار با برتری دو بر صفر ایتالیا به پایان رسید تا اسپانیا از یورو 2016 حذف شود و ایتالیا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

نیمه نخست:

دقیقه 8: ضربه ایستگاهی ارسالی از سمت چپ با ضربه سر خوب پله(Graziano Pellè) همراه شد که این توپ را دخیا(David de Gea) به خوبی از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 32(گل): پشت محوطه جریمه اسپانیا اعلام خطا شد و ادر(Éder) پشت این ضربه قرار گرفت. ضربه فنی ادر را دخیا ناقص دفع کرد تا توپ مقابل کیلینی(Giorgio Chiellini) قرار بگیرد و او با شوتی محکم در دهانه دروازه گل اول ایتالیا را به ثمر رساند.

دقیقه 44: حرکت عرضی جاکیلینی(Emanuele Giaccherini) پشت محوطه جریمه اسپانیا با شوت این بازیکن همراه شد که این توپ را دخیا با واکنش خوب به کرنر فرستاد.

ایتالیا در این نیمه تیم برتر میدان بود و بازی را در اختیار داشت. ایتالیایی ها چندین حمله به سمت دروازه اسپانیا داشتند اما از روی ضربه ایستگاهی و توپ برگشتی آن توسط کیلینی به گل رسیدند تا با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.

نیمه دوم:

دقیقه 54: ادر در یک فرصت مناسب با دروازه بان اسپانیا تک به تک شد اما دخیا به خوبی مقابل ضربه ادر ایستاد و توپ را دفع کرد تا نتیجه همچنان یک بر صفر باقی بماند.

دقیقه 61: بازیکنان ایتالیا در یک ضدحمله فرصت خوبی برای گلزنی به دست آوردند اما توپ ارسالی از سمت چپ به محوطه شش قدم اسپانیا را مدافعان دفع کردند.

دقیقه 75: شوت رو پا و زیبای اینیستا(Andrés Iniesta) از پشت محوطه جریمه ایتالیا را بوفون(Gianluigi Buffon) به خوبی دفع کرد و به کرنر فرستاد.

دقیقه 76: پیکه(Gerard Piqué) از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که بوفون با واکنشی زیبا بار دیگر دروازه را نجات داد و توپ را دفع کرد.

دقیقه 89: پیکه داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و در حالی که با بوفون تک به تک بود در حالتی نامتعادل شوت زد که توپ او را دروازه بان ایتالیا دفع کرد تا اسپانیا در حسرت گلزنی باقی بماند.

دقیقه 90(گل): در یک ضدحمله دارمیان(Matteo Darmian) از سمت راست به سمت دروازه اسپانیا حمله کرد و وارد محوطه جریمه شد. پاس دارمیان پس از برخورد به مدافع اسپانیا به پله رسید و او با ضربه ای فنی دروازه دخیا را باز کرد تا تیر خلاص را برای اسپانیا بزند.

اسپانیا در این نیمه سراپا حمله بود اما نتوانست از موقعیت هایشان استفاده کند. ایتالیایی ها در این نیمه فضا را برای بازیکنان اسپانیا بستند و با واکنش های خوب بوفون اجازه ندادند اسپانیایی به گل برسند و در یک ضد حمله به گل رسیدند تا پیروز این دیدار شوند.

* از نکات جالب وحاشیه ای این دیدار بارش شدید باران در ابتدای بازی بود که تماشاگران را مجبور کرد تا صندلی های خود را ترک کنند و بازی هم تحت تاثیر این بارش باران قرار گرفت.


این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی