سرمربی چین: کره جنوبی و ایران مدعیان اصلی صعود هستند
سرمربی تیم ‌ملی چین از ایران و کره جنوبی به عنوان مدعیان اصلی صعود به جام جهانی روسیه نام برد.

دور سوم و حساس رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا  از چندی دیگر شروع می‌شود و تیم ‌ملی فوتبال ایران نیز باید در اولین بازی برابر قطر به میدان برود و سپس راهی چین خواهد شد تا برابر این حریف شرق آسیایی به میدان برود.

گائو هونگ بو(Gao Hongbo) سرمربی تیم ‌ملی فوتبال چین در آستانه شروع این رقابت‌ها ۲۹ بازیکن را به تیم ‌ملی فوتبال این کشور دعوت کرد و در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره شرایط شان به گفت‌وگو پرداخت.

 او درباره این موضوع اظهار کرد: ۲۹ بازیکن را از هشت لیگ مختلف دعوت کردیم تا دور اول برنامه آمادگی‌مان را قبل از شروع  انتخابی جام جهانی آغاز کنیم. این تمرین برای بررسی و حفظ آمادگی این گروه از بازیکنان است و قرار است به زودی بازیکنان دیگری از لیگ چین به جمع ما اضافه شوند و اردوی اصلی ما قبل از شروع انتخابی جام جهانی شروع شود.

سرمربی تیم ‌ملی فوتبال چین در ادامه درباره گروهی که آنها در آن قرار گرفته‌اند و برابر تیم‌هایی همچون ایران، کره جنوبی، ازبکستان، قطر و سوریه دیدار کنند، گفت:  به خوبی می‌دانیم که دو تیم ایران و کره جنوبی شانس اصلی صعود به مرحله نهایی جام جهانی هستند. این دو تیم بسیار قدرتمند هستند و شرایط خیلی بهتری دارند.

کره دو سال است که اشتلیکه(Uli Stielike) را به عنوان سرمربی دارد و ۲۸ دیدار است که روی نیمکت این تیم نشسته است. از زمان جام جهانی ۲۰۰۲ فوتبال در کره رشد بسیار خوبی داشته است و آنها بهتر و بهتر می‌شوند. ایران هم پنج سال است که با کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) کار می‌کند و تیم خوبی دارد و بازیکنان خوب زیادی در این تیم حضور دارند. آنها متکی به بازیکنان پر تعداد لژیونرشان هستند. این در حالی است که برخلاف آنها ما متکی به بازیکنانی هستیم که در لیگ خودمان بازی می‌کنند.

سرمربی تیم ‌ملی چین ادامه‌ داد: نگرانی عمده من تعداد بالای مصدومانی است که در تیم ‌ملی ما وجود دارد. فشردگی لیگ چین باعث شده تا خیلی از بازیکنان‌مان را به دلیل مصدومیت از دست بدهیم و امیدوار هستیم تا شروع مرحله اصلی انتخابی جام جهانی تمامی بازیکنان‌مان را آماده در اختیار داشته باشیم.

تیم ‌ملی چین در اولین دیدار خود در انتخابی جام جهانی باید برابر کره جنوبی به میدان برود و سپس در دومین دیدار به مصاف تیم ‌ملی ایران خواهد رفت تا شروع سختی برای چینی‌ها باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir