صعود آلمان و برزیل به نیمه نهایی فوتبال المپیک 2016
تیم های آلمان، نیجریه، هندوراس و برزیل با برتری برابر حریفانشان به نیمه نهایی المپیک 2016 ریو راه یافتند.

در ادامه مرحله یک چهارم نهایی المپیک 2016 ریو در بخش فوتبال مردان، تیم امید آلمان به دیدار پرتغال رفت و با نتیجه پرگل 4 بر صفر به برتری رسید. در این دیدار ابتدا گنابری(Serge Gnabry) بازیکن آرسنال(Arsenal) همچون بازی با کره جنوبی در امر گلزنی موفق ظاهر شد و دروازه پرتغال را باز کرد. در ادامه نوبت به گینتر(Matthias Ginter) رسید تا گل دوم را نیز به ثمر برساند

'دیوید سلکه' و جولیان برانت(Julian Brandt) در ادامه گل های سوم و چهارم را نیز به ثمر رساندند تا این دیدار با برتری 4 بر صفر آلمان به پایان برسد و پرتغال از رسیدن به مرحله بعد بازبماند.

در دیگر دیدار، نیجریه با نتیجه 2 بر صفر دانمارک را شکست داد و با حذف این تیم راهی مرحله بعدی رقابت ها شد. در این بازی جان اوبی میکل(John Obi Mikel) بازیکن آفریقای چلسی(Chelsea) موفق شد برای تیمش گلزنی کند. در ادامه نوبت به 'اومار' رسید تا گل دوم را نیز به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 2 بر صفر نیجریه به پایان برسد.

همچنین تیم ملی هندوراس با برتری یک بر صفر مقابل کره‌جنوبی به عنوان سومین تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال المپیک 2016 شد. تنها گل سومین بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی این رقابت‌ها در دقیقه 58 توسط 'الیس' به ثمر رسید تا هندوراس به جمع آلمان و نیجریه دیگر تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی فوتبال مردان المپیک 2016 راه یابد.

در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک ریو، تیم های برزیل و کلمبیا به مصاف هم رفتند. این دیدار که با جنجال هایی هم روبرو بود در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود برزیل به پایان رسید تا تکلیف تیم چهارم نیمه نهایی هم روشن شود.

در این بازی برای برزیل نیمار(Neymar) و 'لوان' گل زدند. نیمار در این مسابقه علاوه بر گلزنی پاس گل دوم تیمش را هم داد تا مورد تشویق شدید هواداران کشورش قرار گیرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir/ varzesh3.com