صعود برزیل و آلمان به فینال فوتبال المپیک 2016
تیم برزیل با برتری پرگل 6 بر صفر برابر هندوراس راهی دیدار نهایی فوتبال المپیک 2016 ریو شد.

در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال المپیک 2016 ریو برزیل میزبان به دیدار هندوراس رفت و در پایان با 6 گل صاحب برتری شد تا حضورش را در دیدار فینال قطعی کند.

برزیل که تاکنون گلی در این جام نخورده است در این بازی خیلی زود و در دقیقه یک با گل نیمار(Neymar) پیش افتاد و در ادامه گابریل خسوس(Gabriel Jesus) خرید جدید منچسترسیتی(Manchester City) دو بار در نیمه نخست گلزنی کرد.

در آغاز نیمه دوم مارکوئینوش(Marquinhos) مدافع پاری سن ژرمن(Paris Saint-Germain) گل چهارم را نیز به ثمر رساند و در دقیقه 79 بازی 'لوان' موفق شد گل پنجم را از دهانه دروازه به ثمر برساند. در اواخر بازی باز هم نوبت به نیمار رسید تا از روی نقطه پنالتی گل ششم را نیز به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 6 بر صفر برزیل و صعود این تیم به دیدار نهایی به پایان برسد.

برزیل دوره قبل نیز توانسته بود به دیدار فینال برسد اما شکست برابر مکزیک باعث شد آن‌ها به مدال نقره دست یابند. فوتبال برزیل با وجود کسب 5 قهرمانی جام جهانی هنوز قهرمانی در المپیک را در رشته فوتبال تجربه نکرده است. دیدار رده‌بندی المپیک روز شنبه و دیدار فینال نیز بامداد یکشنبه برگزار خواهد شد.

در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی فوتبال المپیک 2016 ریو، آلمان موفق شد با دو گل نیجریه را شکست دهد و حریف برزیل در دیدار نهایی این رقابت‌ها شود. در این دیدار برای ژرمن‌ها 'کلاسترمن' در دقیقه 9 و 'پترسون' گلزنی کردند.

به این ترتیب بهترین فرصت برای انتقام شکست 7 بر یک برزیل برابر آلمان در نیمه نهایی جام جهانی قبل فراهم شده و آن‌ها می‌توانند با برتری برابر آلمان برای اولین بار در تاریخ، قهرمان فوتبال المپیک شوند. در دیدار رده‌بندی نیز نیجریه برابر هندوراس برای کسب مدال برنز تلاش خواهند کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir