نتیجه دیدار ایران و قطر در انتخابی جام جهانی 2018
دیدار تیم ملی ایران و قطر از چارچوب هفته اول مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 21 در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری ایران به پایان رسید.

نتیجه ایران و قطر:

به گزارش سیمرغ، نخستین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه امشب مقابل قطر برگزار شد که این دیدار سخت و نفس گیر با برتری دو بر صفر ایران به پایان رسید. تیم ملی ایران با این نتجیه صدرنشین روز اول مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 در گروهش شد.

نیمه نخست:

در 20 دقیقه ابتدایی ملی پوشان ایران بازی را هجومی آغاز کردند و قطری ها چشم به ضدحملات دوخته بودند که دو تیم حملات نصفه و نیمه ای را برروی دروازه هم ترتیب دادند که راه به جایی نبردند.

دقیقه 21: سباستین سوریا(Sebastián Soria) مهاجم قطر دروازه ایران را باز کرد که داور این گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 31: علیرضا جهانبخش صاحب توپ شد و چسبیده به محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ او با اختلاف زیاد از بالای دروازه قطر به بیرون رفت.

قطری ها که چشم به ضدحملات دوخته بودند موفق بودند اما در ضربات نهایی دقت کافی را نداشتند. ملی پوشان ایران هم که در این نیمه بازی هجومی را ارائه دادند در زدن ضربه آخر دقت کافی را نداشتند تا این نیمه با تساوی صفر بر صفر به پایان برسد.

نیمه دوم:

تا دقیقه 70 نیمه دوم تیم ملی ایران از همان ابتدا بازی را هجومی دنبال کرد و چندین حمله را ترتیب دادند که همانند نیمه اول در ضربات آخر دقت نداشتند و قطری ها هم با بازی بسته به نتیجه تساوی و ضد حملات چشم دوخته بودند.

دقیقه 76: بازیکن قطر از پشت محوطه جریمه ایران اقدام به شوتزنی کرد که شوت او با اختلاف اندک و خطرناک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 85: قوچان نژاد داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با ارسال به محوطه شش قدم ایران را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه سر انصاری فرد از مقابل دروازه به بیرون رفت تا خطرناک ترین موقعیت ایران در این دیدار از دست برود.

دقیقه 96(گل): اشتباه دروازه بان قطر باعث شد تا کریم انصاری فرد صاحب توپ شود و با او تک به تک شود. انصاری فرد به قوچان نژاد پاس داد و او با یک ضربه زیبا توپ را از بین پاهای دروازه بان قطر به تور دروازه چسباند تا ایران یک بر صفر جلو بیفتد.

دقیقه 100(گل): جهانبخش پشت محوطه جریمه قطر صاحب توپ شد و با یک شوت زیبا و فنی دروازه قطر را باز کرد تا ایران را صدرنشین روز اول مقدماتی جام جهانی 2018 کند.

ملی پوشان ایران در این نیمه حملات زیادی را ترتیب دادند اما بازی بسته قطری ها به آن ها اجازه نمی داد تا بتوانند به دروازه قطر برسند. بالاخره اشتباه دروازه بان قطر باعث شد تا قوچان نژاد در وقت های اضافه گل برتری ایران را به ثمر برساند.

در ادامه جهانبخش از بهم ریختگی دروازه بان و مدافعان قطر نهایت استفاده را برد و با یک گل زیبا از راه دور گل دوم ایران را به ثمر رساند تا این دیدار با برتری دو بر صفر ایران به پایان برسد.


این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی