شروع انتخابی جام جهانی 2018 در قاره اروپا
رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره اروپا با رونمایی از انگلیس مدل الردایس و اولین دیدار مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی شروع خواهد شد.

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا از امشب (یکشنبه) آغاز خواهد شد و در اولین روز از این رقابت‌ها تیم‌های مدعی آلمان و انگلیس برابر حریفان‌شان به میدان خواهند رفت، انگلیس که نمایش ضعیفی در رقابت‌های یورو 2016 داشت و با شکست برابر ایسلند حذف تلخی از این رقابت‌ها را تجربه کرد، باید در اولین گام برابر اسلواکی به میدان برود.

این اولین دیداری است که انگلیس با هدایت سم الردایس(Sam Allardyce) برگزار خواهد کرد. این مربی با تجربه انگلیسی بعد از یورو 2016 جای روی هاجسون(Roy Hodgson) را گرفت و به عنوان سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی انگلیس انتخاب شد. در این بازی به احتمال زیاد وین رونی(Wayne Rooney) به عنوان کاپیتان انجام وظیفه خواهد کرد و مهاجم کناری او نیز واردی(Jamie Vardy) خواهد بود و آن طور که شنیده شده است، هری کین(Harry Kane) روی نیمکت ذخیره‌های تیمش است.

آخرین باری که هر دو تیم برابر هم به میدان رفتند، انگلیسی‌ها با نتیجه‌ دو بر یک به سود خودشان به پایان رساندند. در واقع از چهار دیدار آخر دو تیم سه بازی را انگلیسی‌ها بردند و یک دیدار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در دیگر دیدار مهم امشب، تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان قهرمان جام جهانی 2014 جام جهانی برزیل کارش را برای دفاع از عنوان قهرمانی خود با بازی برابر نروژ آغاز خواهد کرد. مردان یواخیم لوو(Joachim Löw) بعد از یورو 2016 و ناکامی در رسیدن به دیدار نهایی، باستین شواین‌اشتایگر(Bastian Schweinsteiger) و  لوکاس پودولسکی(Lukas Podolski) را دیگر در کنار خود نمی‌بیند. این دو بازیکن با تجربه از تیم‌ ‌ملی کشورشان خداحافظی کردند تا لوو برای این دیدار و رقابت‌های آتی پیش‌رو مانوئل نویر(Manuel Neuer) را به عنوان کاپیتان جدید خود انتخاب کند.

دو تیم آلمان و نروژ تاکنون یک بار برابر هم به میدان رفتند که آن دیدار نیز با برتری یک بر صفر نروژی‌ها به پایان رسیده است. این شکست برای فوتبال آلمان در سال 2009 رقم خورد.

برنامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا:

لیتوانی – اسلوونی 20:30

اسلواکی – انگلیس 20:30

قزاقستان – لهستان 20:30

دانمارک – ارمنستان 20:30

سن مارینو – آذربایجان 20:30

جمهوری چک – ایرلند شمالی 23:15

مالت – اسکاتلند 23:15

نروژ - آلمان 23:15

رومانی – مونته نگرو 23:15

سایر رقابت‌های هفته‌ نخست انتخابی جام جهانی در قاره اروپا نیز روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir