فوتبال هفت نفره ایران نایب قهرمان پارالمپیک 2016 شد
تیم فوتبال هفت نفره ایران به عنوان نایب قهرمانی پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2016 دست یافت.

تیم فوتبال هفت نفره ایران روز جمعه در ورزشگاه «دئودورو» با نتیجه دو بر یک مقابل اوکراین شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی رسید. نایب قهرمانی ایران در این دوره از مسابقات در حالی حاصل شده که فوتبال هفت نفره از دوره بعد بازی‌های پارالمپیک حذف می‌شود.

امین‌الله مانی تیم ایران را با ترکیب اولیه بابک صفری، هاشم رستگاری، لطف‌الله جنگجو، فرزاد مهری، حسین تیزبر، مهدی جمالی و جاسم بخشی به میدان فرستاد.

تیم ایران تا دقیقه ۱۰ تحت فشار حریف قرار داشت اما از این دقیقه به بعد، بازیکنان از لاک دفاعی خارج شده و بر روی دروازه حریف خطرساز شدند. در دقیقه ۲۴ بابک صفری ضربه از داخل محوطه جریمه بازیکن اوکراین را به خوبی دفع کرد.

در دقیقه ۲۶ در حالی که بازی ضرباهنگ متعادلی داشت، «ولادیمیر آنتونیوک» دروازه ایران را با یک شوت از راه دور باز کرد. ایران نیمه دوم را بسیار هجومی آغاز کرد و در چند مرحله بر روی دروازه اوکراین خطر ایجاد کرد اما حاصلی در پی نداشت.

در دقیقه ۳۴ مدافع ایران در پی حمله بازیکنان اوکراین توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید. سه دقیقه بعد ضربه سر بازیکن اوکراین به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به خارج رفت. فرزاد مهری یک دقیقه بعد این خطر را با شوتی محکم و از راه دور پاسخ داد.

در دقیقه ۴۴ شوت دقیق فرزاد مهری با سرپنجه دروازه‌بان اوکراین به کرنر رفت و در دقیقه ۴۷ اوکراینی‌ها توپ را به تیر عمودی دروازه ایران کوبیدند. ایران در ادامه بازی خوب خود موفق شد به گل تساوی دست پیدا کند. مهدی جمالی در دقیقه ۵۰ با یک پاس در عمق موفق شد دروازه اوکراین را از زاویه بسته باز کند.

پس از آن بازی به صورت پایاپای دنبال شد اما در واپسین لحظات بازی تیم اوکراین دو خطر بسیار جدی بر روی دروازه ایران خلق کرد که یکی از ضربات حریف به تیر افقی برخورد کرد.

بازی در پایان ۶۰ دقیقه به وقت اضافه کشیده شد. «آرتم کراسلینکوف» در دقیقه ۶۵ موفق شد تیم اوکراین را با یک ضربه بغل پا پیش بیندازد. دو دقیقه بعد مهدی جمالی یک موقعیت تک به یک را از دست داد.

در وقت اضافه دوم تیم ایران یکپارچه حمله بود و بازی را در زمین اوکراین دنبال کرد اما بازی در نهایت با همین نتیجه دو بر یک به پایان رسید تا ایران به نقره بسنده کند.

برزیل پیش از این دیدار موفق شد سه بر یک هلند را شکست دهد و به مدال برنز برسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir