فوتبال پنج نفره ایران نایب قهرمان پارالمپیک 2016 شد
تیم فوتبال پنج نفره ایران با شکست مقابل برزیل به عنوان نایب قهرمانی پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2016 دست پیدا کرد.

تیم فوتبال پنج نفره ایران در بازی پایانی این رقابت‌ها که در ورزشگاه تنیس المپیک پارک برگزار شد با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان رقابت‌ها، برزیل که قهرمان تمام ادوار پارالمپیک هم هست شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

نکته قابل توجه و نویدبخش برای فوتبال پنج نفره ایران این است که این نخستین مدال فوتبالیست‌های نابینای کشورمان در پارالمپیک محسوب می‌شود و پس از موفقیت این تیم در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، می‌توان امیداوارانه به آینده این رشته در کشور نگاه کرد.

تیم ایران با ترکیب میثم شجاعیان، امیر پوررضوی، حسین رجب پور، بهزاد زادعلی اصغر و احمدرضا شاه حسینی از سوی جواد فلفلی مقابل برزیل صف‌آرایی کرد.

برزیل که از حمایت تماشاگران خودی بهره می‌برد در دقیقه 12 از سوی 'ریکاردینیو' به گل رسید. در ابتدای نیمه دوم زادعلی اصغر به دلیل آسیب‌دیدگی جای خود را به صادق رحیمی داد. دقایقی بعد رسول باصری به جای رجب‌پور وارد میدان شد تا نتیجه به سود ایران عوض شود. زادعلی اصغر در دقیقه ۳۶ بار دیگر به میدان فراخوانده شد.

تیم فوتبال نابینایان ایران در ادامه بازی قابل قبولی از خود بر جای گذاشت هرچند که موقعیت‌های خطرناک برزیلی‌های میزبان بیشتر بود با این حال بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

ذکر این نکته لازم و ضروری است که تیم ملی فوتبال نابینایان ایران تحت تاثیر مرگ نابهنگام بهمن گلبارنژاد تنها دوچرخه‌سوار پارالمپیکی ایران، قرار داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir