نخستین تمرین تیم ملی در تهران پیش از دیدار ازبکستان
نخستین جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دو دیدار حساس مقابل کره جنوبی و ازبکستان در زمین پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

تیم ملی فوتبال ایران که از حدود ۱۰ روز پیش اردوی خود را در ارمنستان آغاز کرده بود پس از بازگشت به تهران نخستین جلسه تمرینی خود را در زمین پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کرد.

در این تمرین ۱۸ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران حضور داشتند و فقط پژمان منتظری به دلیل مصدومیت ملی‌پوشان را همراهی نمی‌کرد. همچنین داریوش شجاعیان نیز به دلایلی از جمع بازیکنان تیم ملی فوتبال خط خورد. اشکان دژاگه هافبک تیم ملی فوتبال ایران هم که پیش از این در دیدار با تیم ملی قطر مصدوم شده بود کار با توپ و دویدن را در دستور کار خود قرار داد.

بازیکنان لژیونر تیم ملی فوتبال ایران تنها غایبان این تمرین بودند و طبق برنامه‌ریزی‌ها این بازیکنان از روز دوشنبه و سه‌شنبه به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند. در این تمرین بازیکنان لباس‌های قرمز، دروازه‌بانان لباس‌های زرد و کادرفنی لباس‌های سبز رنگی را به تن داشتند. محمدرضا ساکت و افشین پیروانی نیز با حضور در کنار زمین این تمرین را از نزدیک مشاهده کردند.

پیش از آغاز تمرین بازیکنان با تقسیم شدن به چند گروه، تمرین روپایی را انجام دادند و سپس کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) با سوت خود بازیکنان را به وسط زمین فراخواند. پس از گفت‌وگوی کی‌روش و تبریک به جواد نکونام بابت تولد دومین فرزندش بازیکنان به کنار زمین رفتند و با قرار گرفتن روی رول و تشک تمرین‌های کششی را انجام دادند. سپس نوبت به تمرین‌های تعادلی رسید و بازیکنان با قرار گرفتن روی یک پای خود توپ را بین یکدیگر رد و بدل می‌کردند.

پس از گذشت دقایقی ملی‌پوشان دویدن در اطراف زمین را آغاز کردند و تقریبا بدن‌هایشان آماده تمرین‌های تاکتیکی تیم ملی شد. سپس بازیکنان به صورت چند نفره تمرین پاسکاری تحت فشار را در دستور کار خود قرار دادند و لحظه به لحظه به شدت و سرعت پاس‌های آن‌ها اضافه شد. دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال ایران هم به صورت جداگانه زیر نظر دن گاسپار(Dan Gaspar) تمرین خود را انجام دادند.

اشکان دژاگه نیز پس از دقایقی کار با توپ، با همراهی 'سباستین' دستیار کارلوس کی‌روش شروع به دویدن کنار زمین کرد. در این تمرین هر ۱۷ بازیکن تیم ملی با آمادگی کاملی تمرین‌ها را انجام دادند. کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز به صورت مستقیم تمرین‌ها را زیر نظر داشت و نکاتی را به بازیکنان گوشزد می‌کرد.

نخستین جلسه تمرین تیم ملی در ادامه به فوتبال درون تیمی اختصاص پیدا کرد و بازیکنان با تقسیم شدن به دو تیم در نیمی از زمین، فوتبال تحت فشار را انجام دادند. سپس کی‌روش بازیکنان را به وسط زمین فراخواند و بازیکنان اقدام به سرد کردن بدن‌های خود کردند و تمرین با تاریک شدن هوا به پایان رسید.

تمرین در هوای خنک پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و برخی از بازیکنان لباس‌های نسبتا گرمی را به تن داشتند. تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه عازم ازبکستان می‌شود و روز پنجشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ سومین دیدار خود را مقابل این تیم برگزار خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir