نایب قهرمانی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
تیم‌های ملی ایران و عراق در وقت های معمول دیدار فینال به تساوی بدون گل رضایت دادند و بازی به ضربات پنالتی رفت. در ضربات پنالتی ایران مقابل عراق شکست خورد و نایب قهرمان شد.

در بازی فینال مسابقات قهرمانی فوتبال نوجوانان آسیا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در ورزشگاه پاندیت جواهر لعل نهرو شهر گوا به میدان رفتند و در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دادند و عراق در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید.

این دیدار در نیمه نخست تقریبا پایاپای دنبال شد و هر دو تیم موقعیت‌های گلزنی نصفه و نیمه‌ای را ایجاد کردند اما دو تیم در این نیمه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند.

نیمه دوم این دیدار اما با احتیاط بیشتری از سوی هر دو تیم آغاز شد و نخستین موقعیت جدی این بازی را بازیکن عراقی به دیرک دروازه ایران زد تا کماکان بازی با تساوی بدون گل دنبال شود. با نزدیک شدن بازی به دقایق پایانی عراق تیم برتر میدان شد و حتی در دقیقه 80 شوت بازیکن این تیم برای دومین مرتبه به دیرک دروازه غلام‌زاده اصابت کرد تا شانس در این بازی یار ایران باشد.

این بازی در پایان 90 دقیقه قانونی بازی با تساوی بدون گل تمام شد و با توجه به قانون مسابقات، دو تیم بدون وقت‌های اضافه به طور مستقیم راهی زدن ضربات پنالتی شدند.

این دیدار در ضربات پنالتی با حساب 4 بر 3 به سود عراق تمام شد تا ایران برای دومین بار نایب قهرمان فوتبال آسیا شود. در ضربات پنالتی برای ایران محمد شریفی، وحید نامداری و امیر حسین اسماعیل زاده گلزنی کردند و سعید آهنی و طاها شریعتی پنالتی‌های خود را خراب کردند.

پیش از این مسابقه، شاگردان عباس چمنیان با صعود به مرحله نیمه‌نهایی به همراه ژاپن، کره‌شمالی و عراق مجوز حضور در مسابقات جام جهانی زیر 17 سال هند را که در سال 2017 برگزار می‌شود را به دست آورد.

تیم ایران دو پیروزی مقابل عربستان و هند و یک تساوی مقابل امارات کسب کرد و در مرحله یک چهارم نهایی ویتنام را شکست داد. در مرحله نیمه نهایی هم پس از تساوی یک بر یک مقابل کره‌شمالی، راهی فینال شد.

ایران سال 2008 نیز به همراه علی دوستی مهر قهرمان مسابقات قهرمانی‌ آسیا شد و یک بار هم در سال 2000 عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را به دست آورده است.

برای ایران علی غلام‌زاده، طاها شریعتی، سعید آهنی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، احمدرضا جلالی، محمد شریفی، امیرحسین خدامرادی، محمد غبیشاوی، محمد قادری، الهیار صیادمنش و یونس دلفی از ابتدا به میدان رفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir