نخستین تمرین تیم ملی پس از شکست ازبکستان برگزار شد
ملی‌پوشان فوتبال ایران به منظور آمادگی برای دیدار با کره جنوبی، در تهران پا به توپ شدند.

نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پس از برد مقابل ازبکستان و برای کسب آمادگی لازم جهت رویارویی با کره‌جنوبی در تهران، از ساعت ۱۵:۲۰ امروز (جمعه) آغاز شد.

اتوبوس تیم ملی ساعت ۱۵ وارد کمپ تیم‌های ملی شد و این در حالی بود که برخی از خبرنگاران از ۳۰ دقیقه قبل در محل حاضر بودند. البته به دلیل تاخیر در اعلام زمان تمرین، برخی از اهالی رسانه تا حدود ساعت ۱۵:۱۵ خود را به محل تمرین رساندند.

کریم انصاری‌فرد و اشکان دژاگه نخستین بازیکنانی بودند که در زمین حاضر شدند. قبل از شروع تمرین، بازیکنان حاضر در زمین با انجام پاسکاری بدن خود را گرم می‌کردند و کی‌روش(Carlos Queiroz) و دستیارانش هم ضمن چیدن موانع درباره برنامه تمرین امروز، صحبت کردند.

دو بانوی جوان فوتبالیست که در کمپ تیم ملی حضور داشتند و می‌خواستند تمرین ملی‌پوشان را تماشا کنند توسط حراست مجموعه به بیرون هدایت شدند.

بازیکنانی که مقابل ازبکستان در ترکیب اصلی تیم ملی بودند به همراه سردار آزمون نخستین یار تعویضی ایران در آن بازی در سالن بدنسازی به ریکاوری پرداختند و 13 بازیکن ذخیره تیم ملی به علاوه پژمان منتظری در زمین چمن تمرین کردند.

این بازیکنان عبارت بودند از: محمدرضا اخباری، اشکان دژاگه، کریم انصاری‌فرد، آندارنیک تیموریان، محمد انصاری، عزت الله پورقاز، علیرضا حقیقی، مهدی ترابی، سعید آقایی، امید ابراهیمی، سروش رفیعی، وریا غفوری، علیرضا جهانبخش و پژمان منتظری.

هنوز 10 دقیقه از آغاز تمرین نگذشته بود که یک سگ از تونل ورزشگاه داخل زمین چمن شد و کادرفنی تیم ملی مجبور شدند این حیوان را از زمین دور کنند. در حالی که خبرنگاران مشغول تهیه خبر از تمرین تیم ملی بودند، عکاسان رسانه‌ها به سالن بدنسازی رفتند تا از ریکاوری بازیکنان حاضر در آن محل تصویربرداری کنند.

تمرین با حرکت با توپ، پاسکاری و حرکات کششی آغاز شد و سپس بازیکنان برای انجام تمرین پرسینگ، به سه دسته چهار نفره به رنگ‌های سیاه، زرد و آبی تقسیم شدند. جواد نکونام برای تکمیل ترکیب تیم زرد به این تیم اضافه شد.

در میانه های تمرین امروز، توپ به صورت امید ابراهیمی برخورد کرد اما خوشبختانه این بازیکن آسیب جدی ندید. پژمان منتظری در تمام طول تمرین زیر نظر فیزیوتراپ تیم ملی تمرین کرد.

کی‌روش در خلال تمرین پرسینگ، بارها تمرین را قطع کرد و نکات مهم را به بازیکنان گوشزد کرد. مهم‌ترین توصیه سرمربی پرتغالی به ملی‌پوشان این بود: تمرکز داشته باشید، کنترل خوبی روی حرکات سرعتی داشته باشید و با کیفیت باشید.

پس از تمرین پرسینگ، بازیکنان دو تیم شش نفره تشکیل دادند و به بازی فوتبال پرداختند. در این تمرین، جهانبخش یک گل بسیار زیبا و نمایشی به اخباری زد.

امیرحسین پیروانی و دستیارانش در تمرین تیم ملی حاضر شدند و دقایقی با کی‌روش، افشین پیروانی و کریم انصاری‌فرد گفت وگو کردند. ریکاوری بازیکنان حاضر در دیدار با ازبکستان، ۱۶:۳۰ پایان یافت و تمرین در چمن نیز ۱۶:۴۵ به پایان رسید.

تمرین امروز بدون حضر هواداران انجام شد و سکوت کمپ را صدای اتومبیل‌هایی می‌شکست که در نزدیکی‌های کمپ در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کرده بودند. از فردا (شنبه) تمرین های تیم ملی پشت درهای بسته انجام می‌شود.

تعدادی از ملی‌پوشان تیم امید بانوان که در زمین شماره دو کمپ تیم های ملی تمرین داشتند، هر از گاهی تمرین تیم ملی را تماشا می کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir