سرمربی کره جنوبی: انتظار دارم فردا تاریخ سازی کنیم
اشتیلیکه سرمربی کره جنوبی انتظار دارد تیمش فردا در بازی با ایران تاریخ‌سازی کند.

ایران و کره جنوبی در دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 فردا سه شنبه ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار می‌گیرند. اولی اشتیلیکه(Uli Stielike) سرمربی آلمانی تیم‌ ‌ملی کره جنوبی نیز در نشست خبری پیش از دیدار با ایران شرکت کرد.

اشتیلیکه اظهار کرد: این مسابقه بسیار مهمی بین تیم های اول و دوم برای صعود به جام جهانی است. هر دو تیم می‌دانند این بازی حساسیت های خاصی دارد. همانطور که گفتم حساسیت های بازی بسیار زیاد است اما ما اینجا هستیم تا در کنار احترامی که هر دو تیم باید به هم بگذارند، یک بازی جوانمردانه انجام بدهیم.

او در پاسخ به این سوال که تجربه دو سال قبل شما در بازی با ایران چه کمکی به شما خواهد کرد، گفت: دو سال قبل بازی دوستانه بود اما ورزشگاه پر نشده بود ولی انتظار دارم فردا ورزشگاه پر شود اما در آن بازی ایران تدافعی بازی کرد و مطمئنا فردا اینگونه نخواهد بود.

اشتیلیکه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه بعضی ها معتقدند استفاده از ماسک های مشکی رنگ در لحظه ورود بازیکنان کره به ایران به خاطر شکست‌های قبلی شما مقابل ایران بوده و ارتباطی به آنفلوانزا نداشته است، گفت: ما از ماسک در کشور خودمان هم استفاده می‌کنیم و اگر در عکس ها دیده باشید این موضوع وجود دارد.

البته تیم ملی ما وقتی به کشور های دیگر سفر می‌کند از این ماسک ها استفاده می‌کند. درباره مشت های گره کرده هم باید بگویم این یک مساله نرمال است که قبل از سفر انجام می‌دهیم. ما به اینجا آمده‌ایم تا یک بازی جوانمردانه انجام بدهیم و دوست ندارم  مسائل خارج فوتبال تماشاگران را تحریک کند. امیدوارم فردا تیمی که بهتر است بتواند به برتری برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کره ای که پرسید حضور تماشاگران چه تاثیری بر بازی کره دارد، گفت: بیشتر بازیکنان ما عادت دارند در چنین شرایطی بازی کنند. به طور مثال در چین ورزشگاه پر از تماشاگر شد و بازیکنان موضوع را مدیریت کردند. فشاری که از سوی تماشاگران وارد می‌شود را داور باید مدیریت و کنترل کند.

او درباره مصاحبه یکی از بازیکنان کره که گفته بود ایران ناامن است گفت: این خبری است که تازه به گوش من رسیده است. ما الان در ایران هستیم و باید بگویم از بودنمان در ایران راضی هستیم و همه چیز خوب بوده است. اما در کشور ما کاملا دموکراسی است. ما خیلی تلاش کردیم این دموکراسی را به دست بیاوریم.

هر کسی می‌تواند هر اظهارنظری داشته باشد. در کشور ما آزادی بیان رایج است. هر کسی می‌تواند از کار من انتقاد کند و من نمی‌خواهم وارد این مسائل بشوم.  اگر هم بازیکن من این مطلب را گفته است نظرش را گفته است.

او در پاسخ به سوال خبرگار کره ای که پرسید فردا به دنبال پیروزی هستید یا به مساوی هم راضی می‌شوید، گفت: همیشه هدف بازیکنان ما کسب پیروزی است. تمامی بحث های تاکتیکی و ذهنیت بازیکنان که وارد زمین می‌شوند این است تا به پیروزی برسند.

اشتیلیکه در پایان درباره این موضوع که تیمش همیشه به تیم کی روش(Carlos Queiroz) باخته است، گفت: همانطور که گفتم بازی فردا میان تیم های اول و دوم گروه مقدماتی جام جهانی است بنابراین انتظار یک بازی سطح بالا را داریم. ایران در سه بازی قبلی کره را شکست داده است اما ما از سال 2015 فقط دو شکست داشته ایم بنابراین انتظار دارم فردا تاریخ سازی کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir