نتیجه دیدار ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی 2018
تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف کره جنوبی رفت که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

نتیجه دیدار ایران و کره جنوبی:

به گزارش سیمرغ، دیدار تیم های ملی ایران و کره جنوبی امروز از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برگزار شد. این دیدار چهارمین بازی هر دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی روسیه بود.

تیم ملی ایران در یک بازی زیبا و هجومی توانست کره جنوبی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و با 10 امتیاز صدرنشین گروه باقی بماند. با توجه به برد ازبکستان، کره جنوبی به رده سوم سقوط کرد.

نیمه نخست:

دقیقه 7: ملی پوشان ایران که بازی را از همان ابتدا هجومی آغاز کرده بودند به گل رسیدند اما داور مسابقه این گل را به دلیل در آفساید بودن سردار آزمون مردود اعلام کرد.

دقیقه 10: بازیکنان ایران در یک ضدحمله قصد داشتند سردار آزمون را صاحب توپ کنند اما توپ از مقابل او عبور کرد و به جهانبخش رسید که ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعان کره به کرنر رفت.

دقیقه 16: سمت راست دفاعی تیم ملی کره جنوبی داور مسابقه به نفع ایران خطا اعلام کرد. اشکان دژاگه پشت این ضربه قرار گرفت و توپ را به روی دروازه کره جنوبی ارسال کرد که ضربه سردار آزمون از محوطه شش قدم به بالای دروازه رفت تا بهترین موقعیت ایران تا این لحظه از دست برود.

دقیقه 20: پاس پشت پا زیبای دژاگه به رامین رضاییان رسید که او هم با یک پاس تک ضرب جهانبخش را صاحب توپ کرد. پاس جهانبخش به سردار آزمون در داخل محوطه جریمه با ضربه بی دقت او همراه شد تا دروازه بان کره به راحتی توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه 24(گل): پاس زیبای جهانبخش در میانه های میدان به رامین رضاییان رسید و او با یک پاس رو به جلو در داخل محوطه جریمه سردار آزمون را صاحب توپ کرد. سردار آزمون با یک ضربه دقیق و تک ضرب دروازه کره جنوبی را باز کرد.

دقیقه 28: سانتر بازیکنان کره داخل محوطه جریمه ایران به مهاجم این تیم رسید اما عکس العمل به موقع سیدجلال حسینی باعث شد تا توپ را از او گرفته و از مقابل دروازه دور کند.

ملی پوشان ایران از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند و مزد بازی برترشان را در دقیقه 24 با گل سردار آزمون گرفتند. در ادامه کره ای ها سعی داشتند تا نتیجه را برابر کنند اما بازیکنان ایران با پوشش مناطق زمین و اداره کردن توانستند با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.

نیمه دوم:

دقیقه 48: جهانبخش در حرکتی زیبا دو بازیکن کره را از پیش رو برداشت و در سمت راست رضاییان را صاحب توپ کرد اما سانتر او را مدافعان کره برگشتند دادند و اجازه ندادند سردار آزمون به توپ برسد.

دقیقه 49: پاس خوب عزت الهی باعث شد تا امیری در موقعیت خوبی صاحب توپ شود اما سانتر او به داخل محوطه جریمه کره را سردار آزمون بد دریافت کرد تا دروازه بان کره توپ را به راحتی جمع کند.

دقیقه 58: وحید امیری با یک فرار خوب سردار آزمون را صاحب توپ کرد. آزمون پا به توپ وارد محوطه جریمه کره جنوبی شد اما ضربه او را مدافعان کره به اوت فرستادند. در ادامه پرتاب اوت حاج صفی به سعید عزت الهی رسید اما ضربه سر او با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه 63: کرنر ارسالی دژاگه توسط مدافعان کره برگشت داده شد. اما جهانبخش پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه پر قدرت او با دفع ناقص دروازه بان کره همراه شد که این توپ به کرنر رفت.

بازیکنان ایران در نیمه دوم هم بازی هجومی را در دستور کار خود داشتند و بازیکنان کره را مجبور کردند که فقط چشم به ضدحملات داشته باشند. موقعیت های ایران در این نیمه هم کم نبود اما مهاجمان نتواسنتند از این توپ ها استفاده کنند تا این دیدار در نهایت با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان برسد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ