سرمربی کره جنوبی: ایران از هر لحاظ بهتر بود و پیروز شد
اشتیلیکه سرمربی تیم ملی کره جنوبی گفت که تیم ملی ایران مستحق پیروزی برابر تیمش بوده است.

اولی اشتیلیکه(Uli Stielike) سرمربی تیم ملی کره جنوبی بعد از شکست تیمش برابر ایران در نشست خبری حاضر شد. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: باید بگویم که از شکست ناراحت هستم.

ما فرصت های خوبی را از دست دادیم. هر دو تیم بازی جوانمردانه‌ای را ارائه دادند. تیم بهتر در این بازی به پیروزی رسید. ما در 30 دقیقه اول فاجعه آمیز بازی کردیم ولی در نیمه دوم بازی متعادل شد. با این‌حال ما در 30 دقیقه اول بازی گل خوردیم و همان گل باعث شد تا شکست بخوریم.

اشتیلیکه در پاسخ به سوالی خبرنگار کره‌ای که چرا تیمش در طول 90 دقیقه شانس گلزنی خاصی نداشت، گفت: بله درست است. ما در موقعیت‌های تک به تک همیشه بازنده بودیم و بازیکنان ایران برنده تک به تک ها بودند.

در توپ‌های ریباند هم ایران موفق بود و این نشان می‌دهد که تیم ایران چقدر به لحاظ جسمانی برتر از ما بود. ما با بازیکنان و کادر مختلف به ایران آمدیم و تاکنون نتوانستیم نتیجه بگیریم و این شاید به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره چهارمین شکست پیاپی تیم ملی کره جنوبی برابر ایران و اینکه چقدر برای تیمش شانس صعود به جام‌جهانی قائل است، عنوان کرد: ما باید تمام بازی‌های خانگی خود را ببریم تا به صورت مستقیم به جام‌جهانی برویم.

اما درباره بخش دیگر سوالتان باید بگویم ما به لحاظ بدنی ضعیف‌تر از ایران هستیم و برای برطرف کردن این نقیصه باید بهتر بازی کنیم. برای بهبود در وضع بدنی، باید از سطح پایه کار را دنبال کنیم.

سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی اضافه کرد: برای فشار به ایران باید کارهای زیادی انجام می‌دادیم. از جمله شوت‌زنی، ارسال از جناحین و کارهای دیگر ولی این اتفاقات رخ نداد. حتی تعویض ما هم تغییری ایجاد نکرد و شاید ما یک بازیکن مثل سوریا(Sebastián Soria) قطر را لازم داشتیم تا بتوانیم به گل برسیم که این بازیکن را در اختیار نداشتیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا تیمش در ورزشگاه آزادی نمی‌تواند پیروز شود، گفت: ما باید بازی خود را آنالیز کنیم. ما حتی باید خودمان را هم آنالیز کنیم. در خیلی از جنبه‌ها تیم ما سطح پایین‌تر از ایران بازی کرد و برای رسیدن به وضعیت بهتر باید از رده پایه کار کنیم و این نیاز فوتبال کره جنوبی است. می‌شود در آینده بیشتر در این‌باره صحبت کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir