در بازی ایران و سوریه چه خواهد گذشت
مصاف سوریه و ایران در حالی روز 25 در مالزی برگزار می شود که میزبان دارای ضعیف ترین خط حمله به همراه تایلند بوده و ایران دارای بهترین خط دفاع است.

 

 ایران بهترین در دفاع، سوریه ضعیف‌ترین در حمله

سوریه تا به این جای کار تنها یک گل به ثمر رسانده که آن یک گل هم در زمین چین به ثمر رسید و سه امتیاز را برای این تیم به ارمغان آورد. سوریه در این بازی و سه بازی دیگر گل دیگری را به ثمر نرسانده است و با یک گل در 4 بازی دارای ضعیف ترین خط حمله است!بهترین عملکرد را در فاز تهاجمی، عربستان داشته که تا به این جای کار 8 گل به ثمر رسانده. یعنی هر بازی به طور میانگین 2 گل و این تیم در هر 45 دقیقه یک گل می زند.

همان طور که اشاره شد ایران دارای بهترین خط دفاعی بازی ها در بین تیم های شرکت کننده در مرحله مقدماتی جام جهانی است. تا به این جای کار خوشبختانه یک بار هم دروازه ایران باز نشده است! در فاز تدافعی تایلند ضعیف ترین بوده که در 4 بازی سپری شده 10 گل خورده است. به طور میانگین در هر بازی 2.5 گل.

نگاهی به عملکرد تیم ها نشان می دهد ایران در برابر سوریه خیلی کار سختی پیش رو ندارد. اگر چه نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت؛ به خصوص تیم هایی چون سوریه که چیزی برای از دست دادن ندارند و در چنین بازی هایی بدون دغدغه به میدان می آیند اما این طور نیست که تصور کنیم بازی با سوریه روز سخت ایران خواهد بود.

عملکرد ایران در فاز تهاجمی متوسط بوده. ایران با 4 گل زده در 4 بازی، میانگین یک گل در هر بازی را برای خود به ثبت رسانده است. تیم ملی هر 90 دقیقه یک گل می زند.

مصاف بهترین خط دفاعی با ضعیف ترین خط حمله چندان نمی تواند برای ایران خطرناک باشد.

 

منبع: ورزش سه