اخبار حاشیه‌ای مسابقه ایران مقابل سوریه
خبرنگارما از شهر سرمبان در مالزی اخبار حاشیه‌ای مسابقه ایران مقابل سوریه را پوشش می‌دهد.

زنده از ورزشگاه تانکو عبدالرحمان

راز ریش نتراشیده کی روش

سرمربی تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با سوریه و البته امروز با چهره ای جدید شرکت کرد که این موضوع باعث تعجب بسیاری از اهالی رسانه شده است.

 البته به نظر می رسد اصلاح نکردن صورت کی روش دلیل خاصی دارد. در حال حاضر پویشی  در فضای مجازی به راه افتاده است که از مردان دعوت شده برای توجه بیشتر به بهداشت و البته جلوگیری از شیوع بیشتر  سرطان و جلب توجه به این بیماری مهلک در ماه نوامبر صورت خود را اصلاح نکنند .نام این جنبش «نوامبر بدون اصلاح» است و کی روش هم به همین دلیل با ظاهرای جدید جلوی دوربین های تلویزیونی حاضر شده است.

01157215.jpg

01157216.jpg

 

احتمال تعویق بازی ایران – سوریه 

 در فاصله کمتر از یک ساعت به برگزاری دیدار دو تیم در شهر سرمبان و استادیوم تانکو عبدالرحمان، بارش باران باعث برهم خوردن برنامه های دو تیم شده است و مسوولان برگزاری این دیدار تصمیم به تاخیر در برگزاری آن کرده اند. مسوولان برگزاری در حال حاضر اعلام کردند این دیدار با نیم ساعت تاخیر برگزار شود اما شاهدان در استادیوم با اعلام اینکه بارش شدید باران و تداوم آن در شرایط فعلی با توجه به برگزاری این دیدار شرایط خاصی را به وجود آورده، احتمالا از تعویق آن خبر می دهند.

************************************

 

آخرین پیام کی‌روش برای هواداران

کارلوس کی روش می گوید امروز کسانی که تیم ملی را به چالش کشیده اند، بهترین بازی ما را خواهند دید.در حالی که حدود 90 دقیقه دیگر تیم ملی ایران باید در مالزی به مصاف سوریه برود، کارلوس کی روش در صفحه فیس بوکش مطلبی را عنوان کرد.

او در صفحه فیس بوکش نوشت:"دوستان عزیز، امروز مقابل سوریه دیدار دشواری داریم. امروز تیم ملی باید زیر باران بازی کند. در نهایت این یک روز دیگر، یک بازی دیگر و یک فرصت دیگر برای ثبت میراثمان است. امروز تنها باید مقابل یک تیم متفاوت بازی کنیم و این دیدار سناریوی متفاوتی خواهد داشت. این یک چالش دیگر برای ماست.

امروز شرایط برای ما در بهترین حالت نیست. شرایط جوی مساعد نیست و زمین هم کیفیت مطلوبی ندارد؛ چند بازیکنمان را هم در اختیار نداریم اما تمام تلاش مان را می کنیم تا بهترین بازی مان را ارائه بدهیم و بهترین نتیجه را رقم بزنیم. امروز کسانی که ما را به چالش کشیدند، بهترین بازی ما را خواهند دید. برای همه شما یک روز فوق العاده را آرزو می کنم با یک پایان شیرین."

01157176.jpg

 

*****************************************

 

توفان در سرمبان ؛ بازی نیم ساعت عقب افتاد

 مهمترین اتفاق حاشیه ای تنشی بود که بین ناظر بازی و اعضای تیم ملی ایران پیش از حضور آنها روی چمن ورزشگاه بروز کرد.

همراه این اخبار حاشیه‌ای باشید:

* از ساعت 18 به وقت محلی خبرنگاران و عکاسان ایرانی وارد استادیوم تانکوعبدالرحمان شدند.

* در حالی که کمتر از 2 ساعت به این دیدار باقی مانده هوای مالزی آفتابی گزارش شده که البته با شرجی بالا همراه است.

* ایرانیان مقیم مالزی نیز طبق انتظار با حضور پرتعداد خود در استادیوم حامی شاگردان کارلوس کی روش در دیدار برابر مالزی هستند.

 1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

* همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود امکانات رفاهی محل برگزاری این دیدار نه تنها برای بازیکنان که برای اصحاب رسانه¬ای مشکلاتی ایجاد کرده که کمبود امکاناتی مثل عدم وجود اینترنت اصلی‌ترین دغدغه اصحاب رسانه است.

*  شاگردان کارلوس کی روش ساعت 18:22 به وقت محلی با یک دستگاه اتوبوس وارد استادیوم شدند.

 2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

* به گزارش خبرنگار ما اولین چالش پیش از بازی دخالت عجیب ناظر بازی در لحظه¬ای بود که بازیکنان ایران قصد حضور در زمین را داشتند. ناظر بازی با توجه به عدم استفاده ایرانی‌ها از آی‌دی‌کارت اجازه حضور آنها در زمین را نداد و بازیکنان را به اتوبوس بازگرداند. این مساله یک وقفه 10 دقیقه¬ای ایجاد کرد و بازیکنان بعد از حضور در اتوبوس دوباره به زمین بازگشتند.

* ناظر بازی بازرسی خاصی نسبت به سوریه‌ای‌ها انجام نداد و میزبان زودتر از ما به زمین چمن رسید. زمینی که بازی کردن روی آن داستان خاص خود را خواهد داشت.

* در حال حاضر هواداران ایران دسته دسته خود را به ورزشگاه تانکو عبدالرحمان می رساند.

 *طرفداران ایرانی حاضر در مالزی حمایت جالب توجهی از شاگردان کارلوس کی روش داشته اند تا آنها برابر سوریه از شرایط روحی بهتری برخوردار باشند.

 3_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

* کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران اولین فردی بود که در میان تشویق هواداران ایرانی از اتوبوس پیاده شد و بعد از او محمدرضا ساکت و افشین پیروانی به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی با ترک اتوبوس خود را مهیا انجام این دیدار کردند.

 4_copy_copy_copy_copy.jpg

* هواداران با تشکیل تونلی در میان استقبال خود بازیکنان را راهی استادیوم کردند و برای آنها آرزوی موفقیت داشتند.

 * در فاصله یک ساعت مانده به دیدار باران شدیدی در محل برگزاری این دیدار به باریدن گرفت که علیرغم قابل پیش بینی بودن این اتفاق می تواند شرایط سختی برای ملی پوشان در این بازی رقم بزند.

 * با توجه به محرومیت سردار آزمون، کارلوس کی روش از کریم انصاری فرد به عنوان مهاجم هدف خود سود برده که به نظر می رسد این اقدام با توجه به بارش باران و دستورات تاکتیکی سرمربی تیم ملی برای حملات هوایی و استفاده از قدرت سرزنی مهاجم باشد.

* تا یک ساعت مانده به آغاز بازی تنها حدود 500 هوادار ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه شده که این تعداد قطعا بیشتر خواهد شد.

* هواداران طرفدار سوریه به تعداد انگشتان یک دست در ضلع مرکزی ورزشگاه مستقر شده اند.

* بارش شدید باران ممکن است پایدار نباشد و دوباره هوا آفتابی شود که این اتفاق به سود ایران خواهد بود.

 5_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

* هوادارانی که فعلا در ورزشگاه حضور دارند، زیر قسمت های مسقف ورزشگاه تانکو عبدالرحمان پناه گرفته اند.

* 80 درصد از ظرفیت ورزشگاه قدیمی و نه چندان زیبای میزبان بازی ایران و سوریه احتمالا خالی خواهد ماند و این مساله در شأن برگزارکنندگان این بازی و رقابت های مقدماتی جام جهانی نیست.

  * بارش  ادامه دار باران باعث شد تا با رأی ناظر این دیدار و داوران بازی با نیم ساعت تاخیر به ساعت 16 منتقل شود و باید دید با قطع بارندگی دو تیم مهیای این بازی خواهند شد یا این شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

 01157207.jpg

 

* بنری از تصویر منصور پورحیدری، پیشکسوت استقلال که به تازگی دار فانی را وداع گفته در استادیوم توسط هواداران نصب شده است و یاد و خاطره سرمربی سابق تیم ملی و استقلال زنده نگه داشته شده است.

 01157209.jpg

 

* برگه حاوی نام بازیکنان تیم ملی بین خبرنگاران توزیع شده است.

* در ساعت 15:30 به وقت تهران بارش باران به پایان رسید و باوجود شرایط بد زمین اعضای کادرفنی هر دو تیم با چیدن موانع و قیف خود را برای گرم کردن آماده می‌کنند.

* معلوم نیست بارش باران تا چه زمانی متوقف می شود اما نگرانی برای شروع دوباره باران وجود دارد.

* شرایط سکوها کاملا به سود تیم ملی است.

* ناظر ژاپنی برای سنجش کیفیت زمین مشغول دواندن توپ روی چمن است. همه در انتظار تصمیم نهایی برای تعویق یا برگزاری مسابقه ایران ـ سوریه هستیم.

 

* از لحظاتی پیش بازیکنان سوریه برای گرم کردن وارد زمین شدند.

* داور بازی به سوری¬ها اجازه گرم کردن در زمین را نداد و آنها را به پیست تارتان پشت ورزشگاه منتقل کرد تا چمن از گرم کردن آنها آسیب نبیند.

* افشین پیروانی وارد زمین شده و بازیکنان ایران ازدقایقی دیگر برای گرم کردن وارد زمین خواهند شد.

* با نظر ناظر فیفا این دیدار 15 دقیقه دیگر هم تاخیر خورد تا احتمالا بازی رأس ساعت 16:15 آغاز شود.

* در حال حاضر نزدیک به 3هزار تماشاچی در ورزشگاه تانکوعبدالرحمان حاضرند.

* بازیکنان تیم ملی ایران در حالی وارد استادیوم و چمن تانکو عبدالرحمان شدند که تشویق شدید هواداران ایرانی آنها را غافلگیر کرد.

* به دستور داور بازیکنان در محوطه چمن پشت دروازه  ها به گرم کردن خود پرداختند تا به چمن آسیب نرسد.

* مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی جزو تماشاگران ویژه این دیدار محسوب می شود که در استادیوم حضور یافته است.

 01157219.jpg

 

* با توجه به آب گرفتگی زمین مسئولان استادیوم تانکو عبدالرحمان از روش سنتی تی، ابر و غیره خارج کردن آب استفاده می کنند.

 * با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی کادر داوری و مسوولان ای اف سی دیدار با 15 دقیقه تاخیر و از ساعت 16:15 دقیقه برگزار خواهد شد.

 

منبع: ورزش سه