گزارش زنده: ایران 0 – چین 0
ملی پوشان فوتبال کشورمان پس از برتری در برابر قطری ها، در ورزشگاه آزادی با چینی ها روبرو می شوند، تیمی که پس از پیروزی برابر کره ای ها با روحیه ای مضاعف در تهران حضور یافتند. 

هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی؛

  تیم ملی فوتبال کشورمان یک هفته پس از پیروزی در قطر و تثبیت صدرنشینی خود در تهران به میدان می روند، آنها در این دیدار با شاگردان مارچلو لیپی نامدار روبرو خواهند شد، بازیکنانی که پس از حضور این مربی روی نیمکت خود با تفاوت ویژه ای در دیدار برابر کره جنوبی حاضر شدند و توانستند از پس این حریف نامدار بگذرند. البته آنها با اختلاف امتیاز نسبتا زیادی نسبت به شاگردان کارلوس کی روش در رده پنجم گروه اول قرار دارند و در طرف مقابل تیم ملی کشورمان نیز با 14 امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه قرار دارند.

 

 

 

هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ورزشگاه آزادی تهران، سه شنبه 08/01/96 ساعت 16:30

داور: محمد تاکی(سنگاپور)                 کمک ها: لی زیلیانگ و رونی کوه مین کیات (سنگاپور) 

 

 

 

 

اخطار:


سعید عزت اللهی(38) -مسعود شجاعی(39) از ایران

 

 

 

تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد
سرمربی: کارلوس کی روش

 

 

 

 

 

تیم ملی چین:
ژنگ چنگ، می فانگ، جیانگ ژیپنگ، ژانگ لینپنگ، ژانگ ژی ژه، فنگ ژیائوتینگ، ژانگ  یانینگ، ژانگ ژی، وو ژی، گائو لین و یو دابائو
سرمربی: مارچلو لیپی

 

 

 

 

دقایق حساس:

 


دقیقه 4: اولین حرکت خطرناک این دیدار مطابق انتظار توسط ملی پوشان فوتبال کشورمان صورت گرفت اما تعلل طارمی باعث شد تا تنها یک کرنر نصیب مان شود، کرنری که در نهایت سودی برای ایران نداشت. 


دقیقه 4: ثانیه هایی پس از اولین حمله دیدار، ضد حمله چینی روی دروازه ایران خطرناک بود اما شوت مهاجم این تیم با فاصله ای زیاد از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

 

دقیقه 7 – یک حرکت دیگر از سوی ملی پوشان کشورمان و این بار ضربه دیدنی و سرضرب گوچی دروازه چینی ها را به خطر انداخت که با واکنش گلر این تیم این توپ هم راهی کرنر شد.

 

 

دقیقه 7 – پس از ارسال این کرنر و طی فعل و انفعالاتی میلاد محمدی با ضربه روپای خود می توانست برای ایران پیام آور شادی باشد اما این ضربه وی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. 

 


دقیقه 8 – ضربه ایستگاهی ارسالی شجاعی در حالی که می توانست برای حریف خطرساز شود با نرسیدن مهاجمان به این توپ، از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 16 – پس از دقایقی یک ضربه دیگر از ملی پوشان کشورمان بازهم هیجان را به هواداران تزریق کرد و این بار پاس به عقب زیبای طارمی که با سر نواخته شد توپ را برای ضربه زنی گوچی مهیا کرد اما ضربه گوچی راهی به دروازه سرخ پوشان نیافت.

 

دقیقه 20 – این شوت دیدنی جهانبخش می توانست اولین گل را برای تیم ملی کشورمان به همراه داشته باشد اما باز هم این اتفاق نیفتاد تا ضربه زیبای این بازیکن با سابیدن به تور بالای دروازه راهی بیرون شود.

 

 

دقیقه 29 – یک حمله دیگر از جناح چپ فرصت خوبی را برای گلزنی طارمی مهیا کرد اما ضربه چرخشی این بازیکن نیز راهی به دروازه نیافت. 


دقیقه 35 – باز هم مهدی طارمی نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و در حالیکه این بار بیش از هر زمان دیگری به گلزنی نزدیک بود ضربه خود رابه سوی دروازه حریف زد اما دروازه بان چینی مرد اول این دوئل بود.

 

دقیقه 37 – یک حرکت دیگر و ارسال توپ به جناح چپ این بار محمدی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه به موقع این بازیکن نیز توسط گلر چینی به کرنر فرستاده شد. 


دقیقه 39 – ارسال بلند چینی ها از روی ضربه ایستگاهی برای اولین بار توپ را به بیرانود رساند و این دروازه بان با مشت خود توپ را محوطه خطر دور کرد.

 

دقیقه 41 – حرکت دیدنی جهانبخش یک موقعیت خوب دیگر برای ایران به وجود آورد اما شجاعی نتوانست پاس خوب این بازیکن را تبدیل به گل کند و بازهم گلر چینی نقطه کرنر را به ایرانی ها نشان داد. 


دقیقه 42 – ارسال جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه آکروباتیک و دیدنی طارمی دروازه چینی ها را به شدت به خطر انداخت اما توپ این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

 

منبع: ورزش سه