تیم ملی ایران با ثبت یک رکورد فوق العاده در خط دفاعی توانسته صعود خود به جام جهانی را تا حدود زیادی قطعی کند.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، تیم ملی ایران توانست در دیدار برابر چین نیز دروازه ی خود را بسته نگه دارد تا رکورد بسته نگه داشتن دروازه ی خود را پا بر جا نگه دارد. شاگردان کی روش در 7 دیدار خود در مرحله ی مقدماتی جام جهانی هنوز گلی دریافت نکرده اند و اگر بتوانند در سه دیدار آتی خود این آمار را افزایش دهند، یک رکورد بی نظیر در تمام ادوار تاریخ مسابقات انتخابی جام جهانی از خود بر جای خواهند گذاشت.

نکته ی جالب در خصوص بازی های تیم ملی آن است که دروازه بانان تیم ملی هرگز کار سختی برای ثبت کلین شیت در کارنامه ی خود نداشته اند. تیم ملی در 6 دیدار خود در این مسابقات ( به غیر از دیدار برگشت با قطر) عملکرد فوق العاده ی دفاعی داشته است و در این بازی ها تنها 7 شوت به سمت دروازه ی تیم ملی ایران نواخته شده است. تنها در دیدار برگشت برابر قطر بود که این تیم فشار کم سابقه ای روی دروازه ی تیم ملی وارد کرد و توانست 6 ضربه در چارچوب داشته باشد که البته تمامی آنها بی حاصل بود.

عملکرد خوب بازیکنان تیم ملی در نقاط مختلف زمین و تمرکز آنها در وظایف دفاعی خود باعث شده تا باز کردن دروازه ی ایران برای حریفانش به عملیاتی غیر ممکن تشبیه شود و حتی ضربه به سمت چارچوب هم به امری دشوار مبدل شود.

گفتنی است تیم های کره جنوبی، ازبکستان و چین در سه دیدار خود برابر ایران روی هم رفته یک ضربه به سمت دروازه داشته اند تا علیرضا بیرانوند برای بسته نگه داشتن دروازه اش و ثبت کلین شیت های متوالی کار آسانی را داشته باشد.

 

منبع: ورزش سه