حسن روحانی برای نشان دادن امنیت ایران روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی حاضر می شود
رئیس حراست فدراسیون فوتبال تأکید کرد كه بازی دوشنبه بین ایران و ازبکستان در امن‌ترین شرایط ممکن برگزار می‌شود و ممکن است حسن روحانی نیز در ورزشگاه حاضر شود.

امن ترین دوشنبه تهران با حضور حسن روحانی

همه چیز برای یک صعود زودهنگام آماده است. از یک تیم‌ملی سرحال و باانگیزه گرفته تا مردمی که می‌خواهند تمام فریادهای فروخورده خود را در روزهای تلخ گذشته بر سر ازبکستانی بزنند که قرار است قربانی ما در تعبیر رویای ٢ صعود پی در پی به جام‌جهانی شود. ورزشگاه پیر آزادی هم این روزها بیشتر از همیشه مهیای پذیرایی از یوزهای ایرانی و هوادارانشان است تا دوشنبه‌ای پر از شادی و هیجان به همه ما هدیه کند. این دوشنبه امن‌ترین دوشنبه تهران خواهد بود تا هم جواب فیفا را که به خاطر حوادث تروریستی اخیر نگران امنیت بازی است، داده باشیم و هم اتفاقات شیرینی را برای فوتبال ملی ایران شاهد باشیم.
 

بدون بلیت نیایید
 
مهدی تاج و همکارانش بارها تأکید کردند بلیت‌فروشی بازی ایران و ازبکستان به صورت اینترنتی انجام می‌شود و هیج بلیتی در ورزشگاه فروخته نخواهد شد. حالا که اینترنت به پدیده‌ای کاملا فراگیر مبدل شده و دستیابی به آن بسیار ساده است، فدراسیون فوتبال اعلام کرده هیچ تماشاگری بدون بلیت الکترونیکی به ورزشگاه راه پیدا نمی‌کند چون روی تمام بلیت‌ها کد ملی افراد حک می‌شود. واقعیت این است که طبق گفته‌های تاج، تعداد بلیت‌ها به اندازه ظرفیت استادیوم پیش‌بینی شده و حتی یک صندلی اضافه برای افرادی که بدون بلیت به ورزشگاه بیایند، وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی امنیت ورزشگاه هم به‌طور کامل تأمین خواهد شد.
 

جشن صعود هم داریم
 
در این‌که تیم کارلوس کی‌روش در سال‌های اخیر تبدیل به تیمی فراتر از آسیا شده هیچ شکی نیست. آخرین شکست تیم‌ملی در سال‌های گذشته در بازی‌های رسمی مقابل تیم‌های آسیایی باخت مقابل ازبکستان در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل در‌ سال ٩١ است تا الان به جایی برسیم که ٥‌ سال و ٧ ماه رقبای آسیایی حسرت شکست‌دادن ایران را داشته باشند. همین آمارها نشان می‌دهد ایران در سال‌های حضور کی‌روش به تیمی مقتدر در قاره کهن تبدیل شده اما این اقتدار و شکست‌ناپذیری هرگز دلیل نمی‌شود که از حالا خودمان را به‌عنوان تیم دوم صعود کرده به جام‌جهانی بدانیم. البته این توجیه منطقی فقط باید در محدوده مستطیل سبز باشد. فقط شاگردان کی‌روش هستند که باید به این موضوع باور داشته باشند که فوتبال ٩٠ دقیقه پر از احتمالات و حوادث است و هرگز به این فکر نکنند که ازبک‌ها حریفی ساده هستند که به تهران آمده‌اند تا ما را به جام‌جهانی بفرستند. همه ما می‌دانیم کی‌روش از آن دسته مربیانی است که برای ثانیه‌به‌ثانیه بازی‌ها برنامه دارد پس او قطعا به شاگردانش اجازه نمی‌دهد در باد ١٧ امتیاز باارزش ماه‌های گذشته بخوابند و به فکر جشن بعد از بازی باشند؛ اما این تفکر منطقی هرگز جایی در ذهن و دل مردمانی ندارد که دوشنبه تمام آرزوهای فوتبالی‌شان را گره می‌زنند به ساق پای ١١ یوز تا صعودی باشکوه و ١٠٠‌هزار نفری را تجربه کنند. مردمانی که دوشنبه روی سکوهای آزادی می‌نشینند، از دقیقه یک بر طبل شادانه می‌کوبند و بازیکنانشان را تهییج می‌کنند تا در پایان ٩٠ دقیقه آنها هم به جمع مردم برای جشن صعود بپیوندند. تضمین صعود ایران با جام‌جهانی با برد مقابل ازبکستان بهانه کوچکی برای جشن گرفتن نیست و اهالی فدراسیون هم به خوبی این را درک کرده‌اند. شاید فدراسیون در ظاهر مشغول تدارک جشن صعود نباشد، اما از اقدامات صورت‌گرفته کاملا مشخص است که این بازی قرار است پایان‌بخش همه استرس‌ها و نگرانی‌هایمان برای صعود به جام‌جهانی باشد.
 

دعوت از روسای سابق و ویژه برنامه تلویزیونی
 
مهدی تاج در بخشی از حرف‌هایش هم گفته برنامه‌ای برای جشن صعود نداریم و هم از اقداماتی حرف زده که به مثابه تدارکات برای صعود هستند. صحبت‌های رئیس فدراسیون را بخوانید: «ما در روز بازی برابر ازبکستان برنامه خاصی برای جشن صعود ترتیب نداده‌ایم. ولی مردم مختار هستند و خودشان جشن می‌گیرند و ما هم ممکن است در این جشن حاضر شویم. یک ویژه‌برنامه‌ای تلویزیون هماهنگ کرده و از همین استادیوم یک برنامه خواهیم داشت.» تناقض حرف‌های رئیس فدراسیون نشان می‌دهد كه هم قرار است برنامه‌های ویژه برای صعود داشته باشیم و هم قرار است خودمان را در این بازی از پیش برنده ندانیم. ضمن این‌که فدراسیون فوتبال از تمام روسای سابق فدراسیون‌ها دعوت کرده تا به ورزشگاه بیایند و مراسم قدردانی از آنها برگزار شود.
 

در انتظار رئیس‌جمهوری
 
از مدت‌ها قبل اعلام شده بود که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری برای تماشای بازی  ایران و ازبکستان به ورزشگاه آزادی می‌رود. این اتفاق خواهد افتاد اما اتفاق بزرگ‌تر که درباره‌اش گمانه‌زنی شده است، حضور دکتر حسن روحانی است. رئیس‌جمهوری ایران که تاکنون در ورزشگاه حاضر نشده، احتمال دارد برای جشن صعود به جام‌جهانی همپای مردم به ورزشگاه برود وخیلی‌ها منتظر تحقق این امر هستند.
ضمن این‌که پیش از این هم اعلام شده بود كه دکتر اسحاق جهانگیری میهمان ویژه بازی ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی خواهد بود.
 

امن‌ترین دوشنبه تهران
 
حوادث تروریستی هفته گذشته در تهران باعث شد طی روزهای گذشته فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای از فدراسیون ایران درباره تأمین امنیت دیدار تیم‌های ایران-ازبکستان و عراق- ژاپن سوال کند. حتی مسئولان فیفا و AFC از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران درخواست کردند ضمانت‌های لازم را برای تأمین امنیت در تهران بدهند که اگر این ضمانت‌ها ارایه نشود، بازی‌ها در ایران برگزار نخواهد شد. به همین دلیل معاون امنیت دادستان تهران طی مصاحبه‌ای که داشته، تأکید کرده تدابیر ویژه‌ای برای بازی فوتبال ایران و ازبکستان و همچنین دیدار والیبال ایران و بلژیک در نظر گرفته و شورای تأمین نیز برنامه‌های لازم را اجرا می‌کند. رئیس کمیته حراست فدراسیون نیز اطمینان داد دیدار روز دوشنبه در امنیت کامل برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir