صعود ایران
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل مصر به جمع هشت تیم برتر جهان راه یافت.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که در گروه خود پس از روسیه در مکان دوم قرار گرفته بود، با برتری 3 بر یک مقابل مصر در دیدار پلی آف به مرحله ی یک چهارم نهایی راه یافت. ملی پوشان ایران در ست های اول، دوم و چهارم با نتایج 25-14، 25-21 و 25-23 به برتری رسیدند اما ست سوم را نماینده آفریقا 25-20 به سود خود پایان داد.

محمد جواد معنوی نژاد، کایپتان ایران همانند دیدارهای گذشته عملکرد درخشانی داشت و با 21 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد.

فرمت رقابت ها:

رقابت های والیبال نوجوانان جهان با حضور 20 تیم در 4 گروه 5 تیمی برگزار شد. پس از پایان مرحله گروهی تیم های انتهای جدول در هر گروه برای دست یابی به مقام های هفدهم تا بیستم با هم رقابت خواهند کرد، تیم های اول تا چهارم چهار گروه (شانزده تیم) نیز به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کردند. بر اساس برنامه تعیین شده، تیم های اول و چهارم گروه ها با هم و تیم های دوم و سوم نیز با یکدیگر روبرو می شوند تا چهره هشت تیم برتر رقابت ها مشخص شود. بازنده ها نیز برای به دست آوردن مقام های نهم تا شانزدهم تلاش خواهند کرد.

عملکرد ایران: ملی پوشان ایران که در گروه B با تیم های روسیه، فرانسه، رواندا و فنلاند همگروه شده بود، با چهار پیروزی و یک شکست (مقابل روسیه) در مکان دوم گروه خود قرار گرفت و به مصاف تیم سوم گروه C رفت و توانست مصر را در یک بازی یک طرفه شکست دهد.

ایران سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی والیبال جهان در رده سنی نوجوانان را در کارنامه دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
شکست مدعیان در لیگ جهانی والیبال
آقای عضله فوتبال ایران را بشناسید+ عکس
شیوع بیشتر "بورسیت" در بین ورزشکاران
علی کریمی دست به قلم شد+ عکس
نوشابه انرژی‌زای استقلال هم رونمایی شد