علی کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال گفت: در صورت درخواست سرمربی تيم ملی، باز هم «عليرضا نيکبخت واحدی» نمی تواند به تيم ملی بازگردد.

 

به گزارش ایسنا ، رییس فدراسیون فوتبال در مورد رای کمیته انضباطی در خصوص بازیکن تیم پرسپولیس گفت: کمیته انضباطی رای خود را در خصوص این پرونده اعلام کرده است و اگر هم قرار باشد رای دوباره ای در خصوص نیکبخت صادر شود، این کمیته استیناف خواهد بود که با مدارک و مستندات جدید این رای را صادر می کند.

وی در مورد اظهارنظر رییس کمیته انضباطی فدراسیون در مورد بازگشت نیکبخت به تیم ملی در صورت درخواست نایب رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی اظهار کرد: «شریفی» در این بخش خارج از مقررات صحبت کرده است و کمیته انضباطی دیگر نمی تواند رایی برای نیکبخت صادر کند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که سهم باشگاه های استقلال و پرسپولیس از مبلغ حق پخش تلویزیونی چقدر خواهد بود؟ ، گفت: تمامی نکات حق پخش تلویزیونی در آیین نامه لیگ پیش بینی شده و با توجه به تعداد پخش مستقیم بازی های تیم ها، تماشاگران، بازیکنان و سایر عوامل، 80 درصد مبلغ بین باشگاه ها تقسیم خواهد شد که حدودا بین 30 تا 40 درصد آن به دو باشگاه بزرگ پایتخت می رسد؛ البته تمام این پول اصلا به حساب فدراسیون واریز نمی شود و به حساب سازمان لیگ واریز می شود و 20 درصد سهم استان ها و فدراسیون خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال بار دیگر از حضور «مسعود عنایت» در راس کمیته داوران حمایت کرد و گفت: درست است که علی رغم توانمندی های بالای داوری ایران، نتوانستیم در این بخش سهمیه ای در جام جهانی داشته باشیم اما فعلا قصد تغییرات در کمیته داوران را نداریم. این کمیته نیاز به تکمیل دارد که بزودی این کار را انجام خواهیم داد.

کفاشیان در مورد این سوال که «نوجوانان ایران با اقتدار قهرمان آسیا شده و به جام جهانی صعود کرده اند. حال اگر با این تیم قوی نتوانیم به المپیک 2012 لندن صعود کنیم، چه کسی مقصر خواهد بود؟» اظهار کرد: حرف شما را قبول می کنم؛ تمام فکر و ذکر ما پس از تیم ملی بزرگسالان ، به حضور تیم ملی امید در رقابت های 2012 لندن معطوف است و در این راستا، هفته آینده سرمربی تیم ملی را معرفی خواهیم کرد و یک برنامه تدارکاتی بسیار قوی را برای این تیم در نظر خواهیم گرفت؛ از طرفی دیگر فوتبال آسیا برای ایران کوچک شده و ما باید به سطح جهانی فکر کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم امید گفت: با توجه به وضعیت موجود و اینکه سرمربی تیم امید باید چهار سال کنار تیم باشد، یکی از مربیان داخلی هدایت تیم امید را بر عهده خواهد گرفت.

کفاشیان در مورد وضعیت سرمربی تیم ملی فوتسال و ادامه همکاری با حسین شمس به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه در کشور مربی فوتسال کم نداریم و مربیان خوبی هم در کشور فعالیت می کنند بحث مربی تیم ملی فوتسال به کمیته فوتسال برمی گردد و در صورت تایید برنامه های حسین شمس، با این مربی ادامه همکاری خواهیم داد.

رییس فدراسیون فوتبال از احتمال کاهش تیم های لیگ برتر در فصل آینده این مسابقات خبر داد و افزود: با توجه به برنامه فشرده تیم های ایرانی در جام باشگاه های آسیا، در پیش بودن جام ملت ها و رقابت های مختلف، فکر می کنم برگزاری لیگ با 18 تیم برای فوتبال ایران سنگین باشد و به شخصه اعتقاد دارم لیگ ایران باید با 16 تیم برگزار شود؛ در پایان رقابت های امسال در مورد این مسئله تصمیم گیری خواهیم کرد؛ البته علی دایی هم از بابت اینکه نمی تواند بازیکنان را به مدت زیادی در اختیار داشته باشد، از ما گلایه داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که کجای دنیا طی 10 سال چهار بار تعداد تیم های لیگ فوتبال را تغییر می دهند؟ ، اظهار کرد: این صحبت شما را تایید می کنم اما ، بر اساس شرایطی که فوتبال ایران داشته، تعداد تیم های لیگ برتر تغییر کرده است و ما سعی می کنیم از این پس این مسئله تکرار نشود.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به این سوال که «با حذف شن سا از فوتسال ایران ، فدراسیون به دنبال خصوصی سازی بود یا خصوصی زدایی؟» اظهار کرد: وظیفه فدراسیون این است که از باشگاه های خصوصی حمایت کند؛ در مورد پرونده باشگاه شن سا ساوه باید اعلام کنم این پرونده زمانی به جریان افتاد که من تازه به فدراسیون فوتبال آمده بودم و تسلط لازم را نداشتم ؛ شن سا و امثال این باشگاه نقش عمده ای در موفقیت های فوتسال ایران داشته اند و ما خودمان را مدیون این باشگاه می دانیم؛ در وهله اول باید مشکل این باشگاه و دلخوری که مدیران شن سا از فدراسیون دارند را برطرف کنیم و پس از آن از هیچ حمایتی برای بازگرداندن شن سا به عرصه فوتسال کشور کوتاهی نخواهیم کرد.