بزرگترین تورنمت کشتی جهان
سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به بررسی رقابت‌های کشتی اوپن ایران پرداخت که با حضور 2100 کشتی گیر در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و عنوان بزرگترین رویداد ملی این رشته ورزشی در ایران را به خود اختصاص داد.
برگزاری بزرگترین تورنمنت کشتی جهان در ایران باعث شد تا سایت اتحادیه جهانی کشتی(UWW) این رقابت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

UWW درباره مسابقات اوپن ایران نوشت:

این هفته فدراسیون کشتی ایران بزرگترین تورنمنت کشتی خود را در سالن آزادی در تهران برگزار کرد. این فدراسیون رقابت‌های کشتی اوپن را در 3 رده سنی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) با حضور 2100 کشتی‌گیر در 15 تشک برگزار کرد.

قهرمانان این دوره از رقابت‌ها به اردوی تیم ملی ایران راه یافتند و توانستند به جایگاه بزرگی چون حضور در بین نفرات حاضر در اردوی تیم ملی کشتی ایران برسند.

یکی از اهداف فدراسیون کشتی ایران برای برگزاری این رقابت این بود که بتواند این رشته ورزشی را بار دیگر به یک رویداد بزرگ که مورد پسند تماشاگران باشد سوق دهد و به جهانیان نشان دهد که کشتی می تواند بار دیگر نوعی سمبل در برنامه بازی‌های المپیک باشد.

همچنین تلویزیون ایران در کنار رادیو این رقابت‌ها را پوشش تلویزیونی داد. علاوه بر آن خبرگزاری‌ها و رسانه ها نیز به صورت مستقیم به پوشش این رقابت‌ها پرداختند.

فدراسیون کشتی ایران هچنین در راستای اقدامات خود برای برگزاری این رقابت‌ها درخواست داد تا این دوره از رقابت‌های کشتی که با حضور 2100 کشتی‌گیر برگزار شد به عنوان بزرگترین رویداد کشتی جهان وارد کتاب رکورد‌های جهان "گینس" شود.

بیش از 8 هزار نفر این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کردند. این مسابقات به دست کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک ایران افتتاح شد و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز مسابقات را از نزدیک تماشا کرد.

بهترین کشتی‌گیران ایران در این دوره از رقابت ها به مسابقات انتخابی تیم ملی این کشور برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان سال 2015 راه یافتند. مهدی تقوی قهرمان دو دوره رقابت‌های قهرمانی جهان هم در دسته 70 کیلوگرم در این دوره شرکت کرد و به مدال طلا رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نفرات برتر مسابقات کشتی اوپن مشخص شدند
زن ورزشکار سوری قربانی جدید داعش + عکس
پیکه کمتر از شکیرا درآمد کسب می کند
برف بازی سوارز و خانواده اش + تصاویر
اسب زیبای سردار آزمون + عکس