به مناسبت "روز فوتبال زنان"، نخستین فستیوال فوتبال زنان در رده سنی زیر 12 سال با همکاری فیفا و AFC برگزار می‌شود.

این فستیوال روز شنبه 16 اسفند ماه با حضور 60 فوتبالیست دانش‌آموز در رده سنی زیر 12 سال در قالب هفت ایستگاه تحت عنوان مهارت‌های فوتبال و سه ایستگاه تحت عنوان سلامت، تغذیه و ... در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود. در هر ایستگاه دختران فوتبالیست مهارت‌های فوتبال یعنی پاس، دریبل زدن، شوت و ... را به نمایش خواهند گذاشت.

از آنجا که فیفا و AFC روز 16 اسفند ماه را تحت عنوان "روز فوتبال زنان" نامگذاری کرده است، این فستیوال به صورت بین‌المللی و در تمام دنیا در این رده سنی برگزار خواهد شد.

این فستیوال با شعار گرامیداشت "روز فوتبال زنان" و با هدف توسعه فوتبال زنان در آسیا به صورت سمبلیک روز شنبه ساعت 9:30 با حضور علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، دکتر علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون و خانم دکتر عرب عامری نایب رییس فوتبال بانوان و جمعی از بازیکنان مطرح و سرشناس فوتبال کشورمان در کمپ تیم ملی برگزار خواهد شد.

همچنین همزمان با برگزاری این فستیوال سه کارگاه آموزشی، مبارزه با دوپینگ، کارگاه احیای قلبی ریوی در فوتبال و کارگاه تغذیه در فوتبال و چند بنر در خصوص مبارزه با دوپینگ، کمپین مبارزه با ابولا و دو کارگاه 11+ جهت پیشگیری از آسیب و تمرینات لازم برای نحوه گرم کردن بازیکنان فوتبال در حاشیه این فستیوال برای مربیان و داوران دایر خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir