ساحلی بازان ایران مقام های سوم و چهارم تور آسیا و اقیانوسیه را از آن خود کردند
تیم های ملی والیبال ساحلی الف و ب ایران مقام های سوم و چهارم دومین مرحله تور آسیا و اقیانوسیه را از آن خود کردند.

مرحله نیمه نهایی و نهایی دومین مرحله تور والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه پنجشنبه در شهر سانخولا تایلند پیگیری شد و دو تیم ملی ایران عنوان های سوم و چهارم این رقابت ها را به دست آوردند.

در مرحله نیمه نهایی تیم ملی "ب" ایران متشکل از صابر هوشمند و عباس پورعسگری مقابل تیم نیوزیلند یک قرار گرفت و به رغم نمایش خوب در ست نخست این دیدار که موفق به پیروزی 21 بر 12 شد، در ست دوم و در زمانی که تیم ایران 15 بر 12 از حریف پیش بود،‌ صابر هوشمند به دلیل فشار بیش از حد مسابقات و گرمای هوا و با توجه به این که در روز چهارشنبه نیز سه بازی سنگین را پشت سر گذاشته بودند، دچار مشکل بدنی شد و درخواست تایم پزشکی کرد.

تیم ملی والیبال ساحلی ب ایران پس از تایم پزشکی نیز هر چند تمامی تلاش خود را به کار گرفت ولی به دلیل تحلیل قوای بدنی در نهایت 2 بر 1 مغلوب شد و از راهیابی به فینال باز ماند.

تیم ملی والیبال ساحلی "الف" ایران هم متشکل از رحمان رئوفی و بهمن سالمی که در روز چهارشنبه با پشت سر نهادن دو بازی بسیار سنگین و حذف تیم های قدرتمند ژاپن یک و قزاقستان یک خود را به مرحله نیمه نهایی رسانده بود، در این مرحله به رغم ارائه یک بازی دیدنی و پایاپای با تیم قدرتمند چین 1 به دلیل تحلیل قوای بدنی نتوانست از تمامی شایستگی های خود بهره ببرد و دو بر یک مغلوب نماینده چین شد تا حریف تیم ملی ب کشورمان در مرحله نهایی شود.

در دیدار رده بندی دومین مرحله تور والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه تیم های "الف" و "ب" ایران به مصاف هم رفتند. در اواسط ست نخست این دیدار صابر هوشمند کاپیتان تیم "ب"در ادامه مشکل جسمانی و افت بدنی شدید که در دیدار نیمه نهایی مسابقات برای وی پدید آمده بود، نتوانست به مسابقه ادامه دهد و بدین ترتیب نتیجه مسابقه دو بر صفر به سود تیم ایران" الف " شد و این تیم در جایگاه سوم مسابقات قرار گرفت و تیم ایران ب نیز چهارم شد.

دومین مرحله تور والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه با حضور ۳۵ تیم برگزار شد و حمید موحدی هدایت تیم های ایران را بر عهده دارد. نخستین مرحله تور آسیا و اقیانوسیه از ۲۰ تا ۲۲ فروردین ماه در شهر کانوم برگزار شد. این رقابت ها دارای امتیاز رنکینگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir