قهرمانی همیلتون در فرمول 1 بحرین
راننده تیم مرسدس با قهرمانی در پیست بحرین در صدر جدول رده بندی کلی فرمول 1 قرار گرفت.

"لوییس همیلتون" که عنوان قهرمانی جهان را یدک می‌کشد، در مسابقه گرند پری بحرین موفق شد سومین عنوان قهرمانی‌اش در چهار دور مسابقه برگزار شده این فصل فرمول یک کسب کند.

راننده تیم مرسدس بنز در زمین پر پیچ و خم پیست بحرین موفق شد سه ثانیه و 380 صدم ثانیه زودتر از "کیمی رایکونن"، راننده تیم فراری به خط پایان برسد. "رایکونن" هم توانسته بود در حالی که دو دور به پایان این مسابقه باقی‌مانده بود، با استفاده از دیر ترمز گرفتن "نیکو روزنبرگ" در سر پیچ، دیگر راننده تیم مرسدس از او پیشی بگیرد. "رایکونن" پیش از این دور، برای نخستین بار از اکتبر 2013 در مسابقه کره جنوبی و زمانی که عضو تیم لوتوس بود، در صدر قرار داشت. این نخستین بار پس از بازگشت "رایکونن" به تیم فراری بود که او در صدر قرار داشت. آخرین باری که "رایکونن" به همراه این تیم ایتالیایی در صدر قرار گرفته بود، به سپتامبر 2009 بازمی‌گشت.

"لوییس همیلتون" که در دو مسابقه اخیری که در پیست بحرین برگزار شد موفق به کسب قهرمانی شده است در این مورد گفت: فراری ما را خیلی زیر فشار گذاشته بود و ما هم به عنوان یک تیم، باید همچنان به روند کنونی ادامه دهیم.

"رایکونن" هم اظهار داشت: روشن است وقتی دوم می‌شوی، خوشحال نیستی اما از اینکه توانستم نتیجه‌ خوبی بگیرم، کمی خوشحالم. البته در مسابقه‌های آینده به دنبال کسب نتیجه‌های بهتری هم هستیم.

"والتری بوتاس" از تیم ویلیامز هم چهارم شد تا همچنان رقابتی نزدیک با "سباستین فتل" در جدول رده بندی داشته باشد. در رده بندی پایانی این پیست، "همیلتون" بالاتر از "کیمی رایکونن" در صدر قرار دارد. "نیکو روزنبرگ" رتبه سوم را از آن خود کرد و "والتری بوتاس" هم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در رده بندی کلی هم "همیلتون" با 93 امتیاز در صدر است و "نیکو روزنبرگ" با 66، "سباستین فتل" 65، "کیمی رایکونن" 42 و "فلیپه ماسا" با 31 امتیاز در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir