قهرمانی تکواندوی ایران در مسابقات جهانی
تیم ملی تکواندوی مردان ایران برای دومین‌بار با شایستگی قهرمان جهان شد و این بار در روسیه کاپ قهرمانی بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان را بالای سر خواهد برد.

بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، با حضور 875 تکواندوکار از 144 کشور در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه در حال برگزاری است و تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با 2 مدال طلای عاشورزاده و حجی‌زواره و راهیابی یعقوبی به مرحله نیمه‌نهایی و پیروزی‌های خدابخشی و با حذف نماینده ازبکستان، برای دومین‌بار سکوی قهرمانی را از آن خود کرد.

این دومین‌بار در طول تاریخ 42 ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان بر سکوی قهرمانی بایستد. پیش از این کره‌ای‌ها بیست مرتبه کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ایران تنها یکبار در سال 2011 در مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را بدست آورده بود.

امتیازات کامل تیم ایران در این رقابت‌ها پس از پایان مبارزات امروز اعلام خواهد شد. عصر امروز (دوشنبه) ابوالفضل یعقوبی برای راهیابی به فینال با نماینده بلژیک مسابقه می‌دهد و مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم مبارزاتش در حال پیگیری است.

غیورمردان شایسته کشورمان در این دوره از رقابت‌ها با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی‌باک و نیز مهرداد یوسفی به عنوان مربی بر روی شیاپ‌چانگ رفتند. ایران با ترکیب کاظمی، عاشورزاده، یعقوبی، نصرآزادانی، حجی‌زواره، خدابخشی، عمیدی و مردانی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir