یعقوبی به مدال برنز مسابقات جهانی تکواندو رسید
ابوالفضل یعقوبی با قبول شکست مقابل جواد اچاب از بلژیک فینال مسابقات جهانی را از دست داد و به مدال برنز رسید.

ابوالفضل یعقوبی در برابر حریفی از کشور بلژیک با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند. در این دیدار اولین امتیاز توسط "اچاب" بدست آمد در ادامه یعقوبی امتیاز خود را جبران کرد اما نتیجه در پایان راند دوم 5 بر 3 پایان رسید. در راند سوم نیز یعقوبی نتوانست امتیازات را جبران کرد و در یک رقابت نزدیک در راند پایانی یعقوبی با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و از رسیدن به مرحله نهایی بازماند و مدال برنز گرفت.

تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم ایران برای راهیابی به جمع 4 هوگوپوش برتر، در نخستین گام با نتیجه 14 بر 10 "داویلانی" از برزیل را از پیش رو برداشت، در ادامه با غلبه 15 بر 3 بر "اوهاید بیرکی" از تونس گام به مرحله سوم گذاشت و در ادامه با "راد تابت" از اردن (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) رقابت کرد که در این مبارزه با نتیجه 8 بر 3 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و به مرحله یک چهارم راه یافت.

یعقوبی برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر وزن سوم با "ولادیمیر کیم" روس رقابت کرد که در پایان راند دوم نماینده میزبان را 15 بر 3 شکست داد و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

پیش از این کیمیا علیزاده در مرحله نیمه نهایی وزن 57- کیلوگرم بانوان با قبول شکست 5 بر 2 مقابل "مایو هامادا" از ژاپن (نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان) از راهیابی به دیدار نهایی بازماند و مدال برنز مسابقات را بر گردن آویخت و تنها مدال بانوان در تکواندو قهرمانی جهان را رقم زد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir