رضا مهماندوست باز هم افتخارآفرین شد
رضا مهماندوست باز هم افتخارآفرین شد و توانست تیم جمهوری آذربایجان را به اولین مدال طلای تاریخ تکواندواش در مسابقه‌های جهانی برساند.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندوی ایران که همراه این تیم قهرمان شده بود توانست افتخار دیگری را به نام خود ثبت کند. او که هم‌اکنون سرمربیگری تیم جمهوری آذربایجان را برعهده دارد توانست همراه این تیم اولین طلای تاریخ تکواندوی این کشور را کسب کند.

"رادیک عیسی‌اف" در وزن 87- کیلوگرم در مسابقه‌های قهرمانی جهان 2015 چلیانبیسک روسیه این مدال با ارزش را کسب کرد تا نام او هم در تاریخ ماندگار شود. مهماندوست سال 2011 همراه تیم ایران برای اولین‌بار قهرمان جهان شد و تنها تیمی لقب گرفت که غیر از کره‌جنوبی توانسته قهرمانی جهان را کسب کند.

البته ایران اکنون در مسابقه‌های روسیه همراه با بیژن مقانلو برای دومین بار در تاریخ قهرمان جهان شد. مسابقه‌های تکواندوی قهرمانی جهان از سال 1973 آغاز شده که در این 22 دوره در بخش مردان، تیم ایران در سال 2011 و در بخش بانوان، چین در سال 2009 قهرمان جهان شدند و در بقیه سال‌ها کره‌جنوبی قهرمان شده است.

جمهوری آذربایجان در ادوار مختلف حضورش در مسابقه‌های قهرمانی جهان، یک مدال طلا، یک نقره و 8 برنز کسب کرده است. بعد از موفقیت‌هایی که رضا مهماندوست همراه جمهوری آذربایجان کسب کرد در صفحه اینستاگرامش نوشت «بزودی خبرهای خوبی می‌شنوید».


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir