شکست والیبال بانوان ایران برابر ویتنام
تیم ملی والیبال بانوان ایران در نخستین بازی دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا برابر ویتنام قرار گرفت و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

ملی پوشان ایران در نخستین بازی دور دوم خود در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم ویتنام قرار گرفتند. تیمی که گرچه در مسابقات کاپ آسیا با نتیجه 3 بر صفر مقابل تیم ایران شکست خورده بود ولی با آمادگی خوبی در این مسابقات ظاهر شده است و در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا بدون شکست به دور دوم صعود کرد و حتی تیم صاحب نام ژاپن را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد.

ملی پوشان ایران در این دیدار نزدیک و نفس گیر با حملات و دفاع روی تور کار ساز، کار را برای ویتنام سخت کردند و این تیم قدرتمند را تا مرز شکست پیش بردند و در نهایت یک امتیاز با ارزش از این تیم گرفتند و سه بر دو مغلوب ویتنام شدند.

تیم ایران در ست اول با ترکیب شبنم علیخانی، مهسا صابری، مائده برهانی، مهسا کدخدا، فرنوش شیخی، شکوفه صفری و نگار کیانی وارد زمین بازی شد و با ارائه بازی هماهنگ و دفاع و حملات خوب با نتیجه 25-21 پیروز شد.

در ست دوم نیز بازیکنان ایرانی به دلیل اشتباهات فردی و دریافت های ضعیف نتیجه را 17-25 واگذار کردند. زینب گیوه کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان نیز به دلیل گرفتگی عضلانی نتوانست در این دیدار تیم ملی را همراهی کند.

از طرفی تغییر برنامه زمان بندی مسابقات نیز در کسب این نتیجه بی تاثیر نبود. تیم ملی ایران بعد از بازی سخت عصر روز گذشته خود برابر تیم چین قرار بود ساعت 14 به وقت محلی به مصاف ویتنام برود که با تصمیم جدید مسئولان برگزاری مسابقات این بازی ساعت 12 به وقت محلی برگزار شد.

به هر ترتیب بازیکنان ایران در ست سوم بسیار پرانگیزه تر و با دریافت و حملات قدرتمند خود بازی پایاپای و جذابی را به نمایش گذاشتند به طوریکه تماشاگران چین نیز به وجد آمده و نمایندگان کشورمان را تشویق کردند و بالاخره این ست حساس و نفسگیر با نتیجه 28-26 به نفع ایران به پایان رسید.

در ست چهارم ویتنامی ها از همان ابتدا از ملی پوشان کشورمان پیشی گرفتند و با وجود مقاومت ملی پوشان کشورمان در نهایت این ست 25-22 به نفع حریف به پایان رسید تا همه چیز به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شود.

در ست پنجم شاگردان مریم هاشمی تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی در این دیدار کردند و با ارائه یک بازی تماشایی رقابتی پایاپای را با حریف صاحب نام خود به معرض نمایش گذاشتند ولی در نهایت این ست با نتیجه 15 بر 12 به سود ویتنام به پایان رسید تا این ویتنامی ها باشند که سه بر دو پیروز این میدان شناخته می شوند و ملی پوشان کشورمان بعد از کسب یک امتیاز این بازی فردا ساعت 16 به وقت محلی و ساعت12:30 به وقت تهران در دومین مسابقه خود در مرحله دوم این رقابت ها برابر تیم صاحب نام ژاپن قرار می گیرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir