پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر جمهوری چک
تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین دیدار دوستانه خود مقابل جمهوری چک به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال کشورمان که خود را برای حضوری شایسته در رقابت‌های لیگ جهانی 2015 والیبال آماده می‌کند، از ساعت 20:30 دیروز به وقت تهران در پنجمین و آخرین دیدار دوستانه خود پیش از آغاز لیگ جهانی برای دومین مرتبه به مصاف جمهوری چک رفت.

ملی پوشان کشورمان این دیدار را با ترکیب سعید معروف، فرهاد ظریف، عادل غلامی، سامان فائزی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و جواد معنوی نژاد آغاز کردند و در ست اول با ارائه یک بازی حساب شده و منطقی اجازه کار را به چکی ها ندادند و 25 بر 23 به پیروزی رسیدند. بازیکنان ایران در ست دوم با دفاع خوب و حملات موثر و موفق، اجازه خودنمایی را به میزبان ندادند و این ست نیز 25 بر 19 به سود شاگردان کواچ به پایان رسید.

براساس گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، چکی‌ها که در سال‌های نه چندان دور از تیم‌های صاحب نام در والیبال دنیا بودند، در ست سوم تمام تلاش خود را برای پیروزی کردند و دو تیم تا امتیاز 27 هم با هم پیش رفتند، اما هنرنمایی و تاکتیک و تکنیک برتر بازیکنان ایران، این ست را نیز با امتیاز 32 بر 30 از آن "بوبان" و شاگردانش کرد تا در مجموع این دیدار 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسد. در این ست مهدی مهدوی و امیر غفور نیز برای ایران بازی کردند.

لازم به ذکر است در پایان با توافق سرمربیان، دو تیم یک ست دیگر بازی کردند که "بوبان" در این ست ایران را با ترکیب مهدی مهدوی، عادل غلامی، امیر غفور، مصطفی شریفات، عبدالرضا علیزاده، مجبتی میرزاجانپور و میلاد عبادی پور به میدان فرستاد.

این دیدار در سالن ورزشی شهر پریبلام برگزار شد و حدود 500 تماشاگر از نزدیگ نظاره گر این دیدار بودند که حدود 50 نفر آن ها ایرانی بودند و همچنین جوکار سفیر ایران در چک در سالن مسابقه حضور داشت.

با وجود اینکه تا چندی پیش وضعیت مصدومیت بازیکنان کلیدی تیم، کادرفنی را نگران کرده بود ولی حضور و آمادگی نسبی خوب آن ها در این مسابقه تا حدودی از شدت این نگرانی‌ها کاست.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir