کواچ: تکرار بازی دیروز بسیار مشکل بود
کواچ گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم ولی بپذیرید که تکرار بازی دیروز بسیار مشکل بود.

اسلوبودان کواچ(Slobodan Kovač) سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: واقعا چیزی ندارم که درباره بازیکنانم بگویم، به دلیل شرایط سخت دیروز آماده شدن برای بازی امروز بسیار مشکل بود.

امروز سعید معروف کاپیتان تیم ما نشان داد که چگونه باید در زمین جنگید. موضوعی که من از همه بازیکنان می خواهم که بیاموزند و انجام دهند. ما سعی خود را کردیم تا کاری کنیم در سال آینده روسیه را در سطح اول لیگ جهانی نداشته باشیم زیرا قرار گرفتن مقابل استرالیا بهتر از قرار گرفتن در مقابل روسیه در سال آینده می باشد.

ما تمام تلاش خود را کردیم ولی بپذیرید که تکرار بازی دیروز بسیار مشکل بود زیرا دیروز انگیزه صعود به دور نهایی این بازی ها را داشتیم ولی دیشب با شکست آمریکا در مقابل لهستان عملا شانس صعود را از دست دادیم و به همین دلیل به تیم روسیه تبریک می گویم. شاید آخرین شانسشان را برای ماندن در سطح اول لیگ جهانی حفظ کردند.

امروز واقعا دو تیم متفات را در زمین دیدیم؛ روسیه ای که انگیزه داشت تا به سطح پایین تر سقوط نکند و ایرانی که با از دست دادن شانس صعودش هیچ انگیزه ای برای بازی نداشت، ولی بازیکنان در لحظاتی از بازی تلاش خود را نشان دادند و سعی کردند به خاطر تماشاگران و مردم با تمام وجود بجنگند.

در کل باید بهتر بازی کنیم زیرا گاهی خوب و گاهی هم در سطح پایین بودیم، مخصوصا بازیکن های دریافت کننده پست چهار؛ زمانی که این بازیکنان خوب بازی می کردند، قدرت تیم مان افزایش پیدا می کرد. نکته مثبت دیگر تیم مان شهرام محمودی است که به او پاس‌های پشت خط سرعتی می‌دادیم که شاید این برتری ما نسبت به تیم های دیگر باشد که دیگر تیم ها برای مهار این بازیکن به مشکل می خوردند.

در لیگ جهانی امسال بهتر از سال گذشته بودیم و اگر بتوانیم بازی هایی که در این لیگ مقابل آمریکا، لهستان و روسیه به نمایش گذاشتیم را تکرار کنیم، همه تیم ها باید به ما احترام بگذارند و در مورد تیم ایران قطعا باید تمرکز داشته باشند.

از بازی هایی که امسال در لیگ جهانی انجام دادیم رضایت دارم و تنها در بازی های آخر که انجام شد و تکلیف ما را برای صعود روشن می کرد، مقداری ضعیف عمل کردیم.

وی در ادامه افزود: تصمیمی که من و آقای داورزنی با توجه به بازی های انجام شده در لیگ جهانی و در خصوص بازی های آسیایی گرفتیم این بود که با تیم دوم مان در این بازی ها شرکت کنیم. طی صحبت های انجام شده با ایشان و مطالعه قوانین، امتیاز لازم در رنکینگ جهانی را جمع کرده ایم و اجازه شرکت در مسابقات انتخابی سال آینده برای المپیک و بازی های آسیایی را داریم. در حال حاضر در رنکینگ، ایران در تیم های آسیایی اول و استرالیا دوم است. با رقیبان آسیایی خود مانند کره و چین فاصله امتیازی ایجاد کردیم.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ