نتیجه دیدار والیبال ایران و کویت
تیم های والیبال ایران و کویت در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری ملی پوشان ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ب ایران در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا مقابل تیم ملی والیبال کویت قرار گرفت. این دیدار از ساعت 19 در سالن 12 هزار نفری آزادی آغاز شد. ملی پوشان ب والیبال ایران با لباس های یکدست سفید مقابل آبی پوشان کویت قرار گرفتند.

ملی پوشان والیبال ایران کار چندان سختی مقابل کویت نداشتند و توانستند این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست دهند.

ست اول 25 بر 13 ایران

بازیکنان ایران با قدرت این ست را آغاز کردند و از همان ابتدا فاصله امتیازی را افزایش دادند. ملی پوشان والیبال ایران با اسپک های خوب و سرویس های هدف دار توانستند با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول بروند.

اشتباه های بازیکنان ایران در ادامه باعث شد تا فاصله امتیازی به یک امتیاز کاهش پیدا کند و نتیجه 11 بر 10 به سود ایران شود. ملی پوشان ایران از اشتباه بازیکنان کویت در دفاع روی تور و دریافت استفاده کردند و بازهم فاصله امتیازی را افزایش دادند و با نتیجه 16 بر 11 به استراحت فنی دوم رفتند. بازیکنان ایران در دریافت، دفاع روی تور و اسپک از حریف خود برتر بودند و فاصله امتیازی را بیشتر کردند. تیم ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه 25 بر 13 پیروز این ست شد.

ست دوم 25 بر 22 ایران

دفاع روی تور کویتی ها در این ست بهتر شده بود و همین امر باعث شد تا دو تیم پایاپای پیش بروند و تیم ملی والیبال کویت با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفت. بازیکنان ایران پس از استراحت فنی اول با دقت در اسپک توانستند 9 بر 8 از کویت جلو بیفتند.

بازیکنان کویت با جا خالی انداختن و دفاع های روی تور خوب در امتیازات با ایران برابر پیش می رفتند. کویتی ها از اشتباه های بازیکنان ایران در جاگیری استفاده کردند و با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم رفتند. دقت بازیکنان ایران در سرویس و اسپک باعث شد تا ایران 20 بر 18 از کویت جلو بیفتد. ملی پوشان ایران فاصله امتیازی به وجود آمده با کویت را حفظ کردند و با نتیجه 25 بر 22 پیروز این ست شدند.

ست سوم 25 بر 13 ایران

اشتباه بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا دو تیم در ابتدا پایاپای پیش بروند اما بازیکنان ایران در ادامه توانستند با ایجاد دو اختلاف امتیاز با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند. ملی پوشان ایران در ادامه بار دیگر با قدرت به بازی خود ادامه دادند و 10 بر 6 از حریف خود جلو افتادند.

دفاع روی تور بازیکنان ایران در این ست نسبت به دو ست قبلی بهتر شده بود و از همین طریق توانستند چند امتیاز کسب کنند. تیم ملی والیبال ایران با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 16 بر 9 به استراحت فنی دوم رفتند.

اشتباه بازیکنان کویت در دفاع و دریافت باعث شد تا اسپک و سرویس های بازیکنان ایران به امتیاز تبدیل شود و فاصله امتیازی لحظه به لحظه بیشتر شود. تیم ملی والیبال ایران در این ست با نتیجه 25 بر 13 پیروز شد و در نهایت با نتیجه سه بر صفر کویت را شکست داد.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی