نتیجه دیدار والیبال ایران و کره جنوبی
تیم ملی والیبال ب ایران در دومین و آخرین بازی مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت که کره ای ها پیروز این دیدار شدند.

تیم های والیبال ایران و کره جنوبی از ساعت 20:15 در سالن 12 هزار نفری آزادی مقابل هم قرار گرفتند. دیدارهای ایران و کره جنوبی همیشه از حساسیت های زیادی برخوردار بوده است و در این دیدار دو تیم برای صدرنشینی در گروهشان تلاش می کنند.

ملی پوشان والیبال ایران با لباس های یکدست سرمه ای مقابل سفید پوشان کره جنوبی قرار گرفتند که کره جنوبی توانست با نتیجه سه بر یک ایران را شکست دهد و صدرنشین گروه شود.

ست اول 25 بر 17 ایران

دو تیم این ست را تا امتیاز 4 برابر پیش رفتند اما بازیکنان ایران با اسپک های قدرتی توانستند 7 بر 5 از کره ای ها جلو بیفتند و با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند. ملی پوشان ایران با دریافت های خوب و اسپک های عالی فاصله امتیازی را بیشتر کرده و با اختلاف شش امتیازی، 16 بر 10 به استراحت فنی دوم رفتند.

فیاضی با هوشیاری توانست چندین امتیاز با جاخالی انداختن کسب کند و کره ای ها در مقابل اسپک های قدرتی زرینی حرفی برای گفتن نداشتند و نتوانستند دفاع کنند. درنهایت ملی پوشان والیبال ایران با نتیجه 25 بر 17 پیروز این ست شدند.

ست دوم 28 بر 26 کره جنوبی

دو تیم این ست را پایاپای آغاز کردند و هرچقدر ایرانی ها در اسپک امتیاز کسب می کردند اما در مقابل با سرویس های پر اشتباه امتیاز از دست می دادند. کره ای ها با برتری 8 بر 7 توانستند به استراحت فنی اول بروند.

در این ست بی دقتی بازیکنان ایران در ضربات نهایی بیشتر شده بود و بازیکنان ایران دقت کافی در اسپک و سرویس زدن نداشتند. هنگامی که کره جنوبی با دو اختلاف امتیاز و با نتیجه 12 بر 10 از ایران جلو افتاد، سرمربی تیم ملی ایران درخواست وقت استراحت کرد.

پس از وقت استراحت بازیکنان ایران با دفاع های عالی روی تور سه امتیاز پشت سرهم کسب کرده و نتیجه را 13 بر 12 به نفع خودشان کردند. بازهم بی دقتی بازیکنان ایران در سرویس و اسپک باعث شد تا کره جنوبی بار دیگر جلو بیفتد و با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم برود.

فیاضی با اسپک های خوبش بار دیگر ایران را به مسابقه برگرداند و ایران توانست در نتیجه 18 با کره جنوبی برابر شود. دو تیم در یک بازی جذاب تا امتیاز 26 برابر پیش رفتند اما بی دقتی بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا کره جنوبی با نتیجه 28 بر 26 پیروز این ست شود.

ست سوم 25 بر 20 کره جنوبی

اشتباه بازیکنان ایران در اسپک زدن، در این ست هم ادامه داشت و تیم ملی کشورمان با نتیجه 5 بر 2 از کره جنوبی عقب افتاد. اما اشتباه کره ای ها در ضربات نهایی و سرویس باعث شد ایران چند امتیاز کسب کند و در امتیاز 7 برابر شوند. حمزه زرینی سرویس ایران را به تور زد تا کره جنوبی با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول برود.

بازیکنان ایران با دفاع های روی تور خوب توانستند 10 بر 9 از کره جنوبی جلو بیفتند اما اشتباه های ساده تیم ملی ایران، کره جنوبی را 12 بر 10 جلو انداخت. دریافت های ضعیف ایران و سرویس های پراشتباه باعث شد تا کره جنوبی با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم برود.

کره ای ها که از این فاصله امتیازه روحیه گرفته بودند از بهم ریختگی و اشتباه بازیکنان ایران نهایت استفاده را بردند و با نتیجه 20 بر 15 از ایران جلو افتادند. بازیکنان کره جنوبی فاصله امتیازی به وجود آمده را حفظ کردند و با نتیجه 25 بر 20 توانستند پیروز این ست شوند.

ست چهارم 25 بر 23 کره جنوبی

بی دقتی بازیکنان ایران همانند ست های دوم و سوم در این ست هم بسیار زیاد بود و باعث شد تا کره جنوبی 6 بر 2 از ایران جلو بیفتد. اما بازیکنان ایران به خودشان آمدند و توانستند چهار امتیاز پیاپی کسب کنند و نتیجه را 6 بر 6 مساوی کنند. در ادامه کره ای ها با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند.

پس از استراحت فنی ملی پوشان ایران سعی می کردند تا در اسپک و دفاع روی تور کم اشتباه تر ظاهر شوند که توانستند تا حدودی موفق باشند و برابر با کره ای ها در امتیازات پیش بروند. تیم ملی ایران بالاخره توانست از کره جنوبی جلو بیفتد و با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم برود.

کره ای ها از اشتباه بازیکنان ایران استفاده کردند و توانستند 23 بر 21 از ایران جلو بیفتند اما ملی پوشان ایران با جنگندگی زیاد توانستند دو امتیاز پیاپی کسب کنند و 23 بر 23 بازی را مساوی کنند. بازهم بی دقتی و اشتباهات پر تعداد بازیکنان ایران باعث شد تا کره جنوبی 25 بر 23 پیروز این ست شود. کره جنوبی توانست در مجموع با نتیجه سه بر یک ایران را شکست دهد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی