سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران، مشكل فوتبال ایران را باند بازیهای مختلفی می‌داند كه لطمات جبران ناپذیری را بر پیكره این ورزش وارد كرده است.
 

 افشین قطبی در گفت و گویی، به تفصیل در خصوص دلایل كناره گیری خود از تیم فوتبال پرسپولیس و شرایط حاكم بر این تیم سخن گفت.

وی در ابتدا سخنان خود به جدایی‌اش از این تیم اشاره كرد و گفت: فكر می كنم بیان دلایل جدایی ام از تیم پرسپولیس خیلی طولانی و پیچیده است، اما تنها توضیحی كه می‌توانم بدهم این است كه پرسپولیس همیشه خانه و تیم من است و هوادارانش را خیلی دوست دارم.

سرمربی پیشین تیم پرسپولیس با اشاره به اینكه یك سال و نیم حضور در تیم پرسپولیس تجربه‌ای است كه هیچوقت فراموش نخواهم كرد، افزود: فكر می‌كنم كسب آن قهرمانی بعد از ۶سال، نه تنها برای من بلكه برای همه هواداران این تیم عزیز و بیاد ماندنی باشد.

وی که در این بخش از صحبتهایش با ادبیاتی مشابه قلعه نویی از دستهای پشت پرده یاد می کرد گفت: فكر می‌كنم كسانی كه با ایران آشنا هستند می‌دانند كه هر كسی كه در كارش موفق باشد محبوبیت پیدا می‌كند. به همین خاطر عده‌ای به خاطر حسادت دوست ندارند آن شخص به كارش ادامه دهد.

قطبی خاطرنشان كرد: در ۵۱بازی كه در تیم پرسپولیس بودم داورها فقط سه ۳ پنالتی گرفتند، اما از زمانی كه پرسپولیس را ترك كردم تا كنون ۱۱پنالتی برای پرسپولیس گرفته شده است.

سرمربی پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سئوال كه، عده‌ای از هواداران معتقدند شما یك سال قبل در پرسپولیس و ایران مربیگری كرده بودید و شرایط فوتبال ایران، جنجال‌ها و مسائل حاشیه‌ای آن را خوب می‌دانستید، بنابراین چرا بار دیگر این مسوولیت را پذیرفتید؟، گفت: من واقعا شرمنده ی هواداران پرسپولیس هستم. بخاطر آ ن‌ها برگشته بودم. خیلی دوست داشتم كه به تمام این هواداران دوباره شادی را برگردانم، ولی وقتی بعد از یك بازی عده‌ای كه خط گرفته بودند به ماشین من حمله می‌كنند، این فضا را مقداری عوض می‌كند.

وی گفت: وقتی در باشگاهی چنین فضای وجود داشته باشد، دیگر آن باشگاه اقبال موفقیت نخواهد داشت، زیرا آن چارچوب و فضایی را كه باید برای موفقیت داشته باشد، ندارد.

قطبی ادامه داد: سال دوم كه به پرسپولیس بازگشتم، دوست داشتم تیمی بسازم كه بازیكنان، كادر فنی و مدیریت همه با هم مثل یك خانواده باشند، اما از روز اول این فضا بوجود نیامد. در تمرینات تیم شعارهایی علیه عضو هیات مدیره، بازیكنان و یا هركسی داده می‌شد و این موضوع، كار مربیان و بازیكنان را مشكل كرد و من واقعا احساس كردم با رفتنم از پرسپولیس می توانم به این تیم كمك كنم.

وی خاطر نشان كرد: خیلی‌ها گفته‌اند قطبی برای پول برگشت. در حالی كه اگر قطبی برای پول برگشته بود تا آخر می‌ماند و یا اگر برای پول بود، وقتی رفت پول را پس نمی‌داد.

افشین قطبی با تاكید بر اینكه كسانی كه مثل من ۳۰سال از كشورشان دور بودند، هر روز عشق آنان به كشورشان بیشتر می‌شود، افرود: اما زمانی كه دیدم با رفتن من كار مثبتی انجام می‌شود و ممكن است فوتبال ایران خودش را با یك میكروسكوپ نزدیك تر نگاه كند و شفاف تر شود، این كار را كردم.

وی گفت: فوتبال ایران باید یاد بگیرد كه وظیفه هیات مدیره، مربی و بازیكن چیست، بودجه باشگاه چیست و چگونه استفاده شود. فوتبال ایران به امكانات بهتری نیاز دارد تا عشق فوتبال، كیفیت فوتبال و بازیكنانش با هم هماهنگ باشند. زیرا عشق به فوتبال در ایران خیلی زیاد است و شاید زیادتر از هر جای دیگر در دنیا.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تصریح كرد: عشق به فوتبال در ایران انرژی است كه با مهیا كردن امكانات و شفافیت بیشتر، می‌تواند ایران را در آسیا و جام جهانی به عنوان یكی از بهترین تیم‌ها مطرح كند.

قطبی در پایان خاطر نشان كرد: من یك ایرانی هستم و دوست دارم در فوتبال ایران تفكری ایجاد شود كه زمینه‌های رشد و پیشرفت آن را بیش از پیش فراهم سازد.

 

   

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news