نتیجه دیدار والیبال ایران و آرژانتین در جام جهانی والیبال 2015
در جام جهانی 2015 والیبال از ساعت 7:40 امروز سه شنبه تیم های والیبال ایران و آرژانتین برابر هم صف آرایی کردند.

اسلوبودان کواچ(Slobodan Kovač) جوان با در اختیار داشتن ترکیب رویایی تیم ملی والیبال ایران به مصاف خولیو ولاسکو(Julio Velasco) جادوگر پیر و کارکشته دنیای والیبال رفت. تیم ملی والیبال آرژانتین در یک بازی برتر نسبت به والیبال ایران توانست با نتیجه سه بر یک در این دیدار پیروز شود. ولاسکو توانست این بار مقابل شاگردان سابق خودش پیروز شود و باخت قبلی به ایران در لهستان را جبران کرد.

ست اول 27 بر 25 ایران

ست اول با سرویس عبادی پور آغاز شد. دو تیم پایاپای پیش می رفتند و در امتیازات برابر بودند تا اینکه بازیکنان ایران توانستند با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول بروند.

دو تیم بازهم برابر پیش می رفتند و قصد عقب نشینی و امتیاز از دست دادن نداشتند اما آرژانتینی ها با استفاده از اسپک و سرویس های خوب توانستند با نتیجه 16 بر 14 به استراحت فنی دوم بروند.

بازیکنان آرژانتین با دفاع های روی تور خوب و سرویس های عالی نتیجه را 21 بر 16 به نفع خود کردند اما ملی پوشان ایران به یک باره به خود آمدند و با دفاع های خوب و سرویس های هدف دار توانستند فاصله امتیازی را کاهش دهند و نتیجه را 21 بر 19 کنند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند.

سرویس های خوب عبادی پور باعث شد تا هم برای ایران امتیاز کسب کند هم دریافت کننده های آرژانتین را با مشکل مواجه کند. در توپ های برگشتی با اسپک های خوب شهرام محمودی ایران توانست با نتیجه 23 بر 22 جلو بیفتد.

آرژانتینی ها در ادامه در نتیجه 24 بازی را برابر کردند تا این ست را واگذار نکنند. دریافت های خوب بازیکنان ایران و اسپک های قدرتی شهرام محمودی و میرزاجانپور باعث شد تا تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 27 بر 25 در این ست پیروز شود.

ست دوم 25 بر 22 آرژانتین

دو تیم تا امتیاز 4 برابر پیش می رفتند که آرژانتینی ها با دفاع های روی تور خوب توانستند با نتیجه 7 بر 5 از ایران پیش بیفتند. والیبال آرژانتین با برتری 8 بر 6 توانست به استراحت فنی اول برود.

آرژانتینی ها تا امتیاز 13 بر 11 فاصله امتیازی را حفظ کردند اما اسپک و دریافت های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا در نتیجه 13 بازی برابر شوند. دو تیم تا امتیاز 15 بر 15 برابر پیش می رفتند که خطای بازیکن آرژانتین باعث شد تا ایران با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم برود.

ملی پوشان ایران فاصله یک امتیازی را تا نتیجه 21 بر 20 حفظ کردند و شهرام محمودی و موسوی در اسپک عالی کار می کردند و معروف به خوبی آن ها را تغذیه می کرد. سرویس های خوب بازیکنان آرژانتین دریافت بازیکنان ایران را با مشکل مواجه کرده بود و باعث شد تا آرژانتین 24 بر 22 از ایران پیش بیفتد. اشتباه غلامی در اسپک امتیاز 25 را برای آرژانتین در پی داشت تا آرژانتین 25 بر 22 در این ست پیروز شود.

ست سوم 25 بر 22 آرژانتین

امتیاز اول در این ست را ایران کسب کرد و در ادامه عبادی پور با یک سرویس خوب امتیاز دوم را هم کسب کرد تا والیبال ایران دو بر صفر جلو بیفتد. آرژانتینی ها با سرویس های هدف دار و اسپک های خوب توانستند نتیجه را برابر کنند و در نهایت با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند.

دفاع های خوب بازیکنان آرژانتین کار را برای ملی پوشان کشورمان سخت کرده بود و آرژانتین با نتیجه 14 بر 11 از ایران جلو بود. اشتباه بازیکنان ایران در ضربات آخر و دریافت باعث شد تا آرژانتین همانند استراحت فنی اول با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم برود.

آرژانتینی ها با یک بازی حساب شده در دفاع و حمله عالی می کردند و فاصله امتیازی را حفظ کردند تا با نتیجه 20 بر 17 از ایران جلو باشند. تعویض های کواچ در ادامه جواب نداد و بازیکنان آرژانتین در اسپک عالی بودند و با اسپک های قدرتی خوب کار می کردند. تیم ملی والیبال آرژانتین همانند ست دوم در ست سوم هم پیروز شد تا این ست با نتیجه 25 بر 22 به پایان برسد.

ست چهارم 26 بر 24 آرژانتین

بازیکنان آرژانتین با قدرت این ست را آغاز کردند و در دریافت و اسپک عالی کار می کردند. ملی پوشان ایران کاملا بی دقت بودند و امتیاز از دست می دادند. آرژانتینی ها با دفاع های خوب توانستند با اختلاف زیاد 12 بر 5 از ایران جلو باشند.

در ادامه بازیکنان ایران به خودشان آمدند و توانستند با سرویس های هدف دار صنوبر کار را برای آرژانتینی ها سخت کنند. ملی پوشان ایران با کسب چند امتیاز پشت سرهم نتیجه را 12 بر 9 کردند.

بازیکنان آرژانتین که فاصله 7 امتیازی را از دست داده بودند با ایجاد 5 اختلاف امتیاز و با برتری 16 بر 11 به استراحت فنی دوم رفتند. تیم ملی آرژانتین در این ست در دریافت، سرویس و اسپک برتر از بازیکنان ایران بود و فاصله امتیازی را پس از استراحت فنی دوم حفظ کردند. ملی پوشان ایران به یک باره به بازی برگشتند و با استفاده از اشتباهات بازیکنان آرژانتین توانستند فاصله امتیازی را به 23 بر 20 کاهش دهند.

سرویس های موجی میرزاجانپور دو امتیاز پیاپی برای ایران در پی داشت و اسپک عالی غفور باعث شد تا ایران بازی را در نتیجه 23 برابر کند. اشتباه ملی پوشان ایران در دریافت باعث شد تا تلاش آن ها در برابر کردن بازی بی نتیجه بماند و آرژانتین 26 بر 24 در این ست پیروز شد.


این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی