نتیجه دیدار والیبال ایران و تونس در جام جهانی والیبال 2015
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از سری مسابقات جام جهانی والیبال به مصاف تونس رفت که این دیدار با پیروزی سه بر یک ایران به پایان رسید.

کواچ(Slobodan Kovač) و یارانش این موقعیت را داشتند تا با پیروزی مقابل تونس یک بار دیگر به تورنمنت بازگردند. جبران شکست روز نخست کار دشواری نبود و تونس، تیمی که در بازی اول 3 بر صفر مغلوب لهستان شده بود در این دیدار هم مقابل ملی پوشان والیبال ایران با نتیجه سه بر یک شکست خورد. تیم ملی والیبال ایران با این نتیجه اولین پیروزی خود در جام جهانی والیبال را کسب کرد.

ست اول 25 بر 17 ایران

اولین امتیاز در این ست را تونس کسب کرد. دو تیم تا امتیاز شش برابر پیش می رفتند اما اشتباه بازیکنان ایران در دریافت و دفاع باعث شد تا تونس با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول برود.

بازیکنان ایران در ادامه با دریافت و اسپک های خوب توانست نتیجه را جبران کنند و با نتیجه 13 بر 10 از تونس جلو بیفتد. ملی پوشان ایران همین روند را ادامه دادند و با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

تونسی ها در مقابل سرویس و اسپک های خوب ایران حرفی برای گفتن نداشتند و ملی پوشان کشورمان رفته رفته فاصله امتیازی را افزایش می دادند. تیم ملی والیبال ایران در یک بازی برتر نسبت به حریف توانست با اختلاف زیاد و نتیجه 25 بر 17 پیروز این ست شود.

ست دوم 25 بر 21 تونس

ملی پوشان ایران از همان ابتدا، کار را با قدرت آغاز کردند و با سرویس های هدف دار کار را برای دریافت کننده های تونس مشکل کردند. در ادامه دفاع های خوب موسوی و اسپک های قدرتی غفور باعث شد تا ایران فاصله امتیازی را افزایش دهد و با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول برود.

بازیکنان ایران تا امتیاز 11 فاصله امتیازی را حفظ کردند اما تونسی ها سه امتیاز پیاپی از سرویس کسب کردند و توانستند بازی را در نتیجه 11 برابر کنند. بی دقتی بازیکنان تونس در دریافت، ایران را با یک امتیاز اختلاف جلو انداخت و با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم رفت.

پس از استراحت فنی، دو تیم تا امتیاز 20 برابر پیش می رفتند که اشتباه در دریافت و اسپک در تیم ایران باعث شد تا تونس با نتیجه 22 بر 20 از ایران جلو بیفتد و کواچ درخواست وقت استراحت کند. دریافت بازیکنان همچنان مشکل داشت و مرندی در این ست نتوانست خوب عمل کند تا تونسی ها تمام توپ هایشان در زمین ایران قرار بگیرد و با نتیجه 25 بر 21 پیروز این ست شوند.

ست سوم 25 بر 14 ایران

با سرویس های هدف دار عبادی پور و دفاع خوب بازیکنان ایران تیم ملی والیبال ایران سه بر صفر از تونس پیش افتاد و سرمربی تونس درخواست وقت استراحت کرد. پس از وقت استراحت تونس به بازی برگشت و بازی را 4 بر 4 مساوی کرد. در ادامه بازیکنان ایران بازهم در دفاع روی تور عالی کار کردند تا والیبال ایران با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول برود.

ملی پوشان ایران فاصله امتیازی به وجود آمده را بیشتر کردند و برخلاف ست دوم در دریافت خوب کار می کردند و اجازه نمی دادند توپ های تونس به امتیاز تبدیل شود تا ایران با برتری 16 بر 8 به استراحت فنی دوم برود.

تیم ملی والیبال ایران در این ست در دفاع روی تور، دریافت و اسپک از تونسی ها برتر بود و فاصله امتیازی به وجود آمده را حفظ کردند تا با نتیجه 25 بر 14 پیروز این ست شوند.

ست چهارم 25 بر 20 ایران

بازیکنان ایران این ست را با اشتباه در اسپک و دریافت آغاز کردند و باعث شد تونس 4 بر 1 از ایران جلو بیفتد. در ادامه ملی پوشان ایران با دفاع های خوب و سرویس های عالی موسوی توانستند فاصله را کم کنند و با پنج امتیاز پیاپی نتیجه را 8 بر 6 به نفع ایران کنند. تیم ملی والیبال ایران با این نتیجه به استراحت فنی اول رفت.

تونسی های با یک دفاع خوب و یک امتیاز از طریق ویدئو چک توانستند در نتیجه 9 بازی را برابر کردند اما بازیکنان ایران بار دیگر فاصله امتیازی را افزایش دادند و با نتیجه 13 بر 10 جلو افتادند. ملی پوشان ایران با حفظ فاصله امتیازی با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

تیم ملی والیبال ایران در این ست و ست های گذشته هرگاه بازی خود را اجرا می کردند اجازه خودنمایی به تونسی ها نمی دادند. بازیکنان والیبال ایران با اسپک و سرویس های خوب توانستند در این ست هم پیروز شوند و با نتیجه 25 بر 20 کار را به پایان برسانند.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی