نتیجه دیدار والیبال ایران و لهستان در جام جهانی والیبال 2015
تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در چارچوب جام جهانی والیبال از ساعت 7:40 به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی لهستان به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین روز جام جهانی برای ششمین بار در سال جاری به مصاف لهستان رفت. لهستانی که یکی از قدرتمندترین تیم های حال حاضر جهان است. تیم ملی والیبال ایران در دو ست اول بسیار خوب عمل کرد و توانست دو بر صفر از لهستان جلو بیفتد اما لهستانی ها در ادامه به خودشان آمدند و با یک بازی برتر نتیجه را به نفع خود تغییر دادند. تیم ملی والیبال لهستان با نتیجه سه بر دو پیروز این دیدار شد.

ست اول 25 بر 18 ایران

دو تیم تا امتیاز 6 برابر پیش می رفتند اما اشتباه لهستانی ها در اسپک باعث شد تا ایران دو امتیاز پیاپی کسب کند و با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول برود. ملی پوشان ایران در دفاع روی تور و اسپک از لهستانی ها برتر بودند و با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

بازیکنان ایران فاصله امتیازی را حفظ کردند و با یک بازی کاملا برتر نسبت به لهستانی ها با نتیجه 22 بر 16 از حریف جلو بودند. تیم ملی والیبال ایران در نهایت توانست با نتیجه 25 بر 18 در این ست پیروز شود.

ست دوم 25 بر 23 ایران

دو تیم در این ست تا امتیاز 7 برابر پیش می رفتند و لهستانی ها کمی عصبی بازی را دنبال می کردند. اشتباه میرزاجانپور در سرویس باعث شد تا لهستان با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول برود.

اشتباه در سرویس لهستانی ها و اسپک های خوب بازیکنان ایران فاصله را به سه امتیاز افزایش داد تا والیبال ایران 12 بر 9 از لهستان جلو بیفتد. بی دقتی در دریافت باعث شد تا لهستان در امتیاز 15 بازی را برابر کند و اشتباه غلامی در اسپک زدن امتیاز 16 را به لهستان داد تا تیم ملی والیبال لهستان با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم برود.

دریافت های خوب ایران کار را برای مهاجمان لهستان سخت کرده بود و با اسپک های خوب غفور و غلامی ایران توانست با نتیجه 19 بر 18 از لهستان جلو بیفتد. پاس های معروف، مهاجمان را به خوبی تغذیه می کرد و با اسپک های خوب بازیکنان ایران فاصله امتیازی حفظ شد تا ملی پوشان والیبال ایران با نتیجه 25 بر 23 در این ست هم پیروز شوند.

ست سوم 25 بر 15 لهستان

لهستانی ها با اشتباه در سرویس و اسپک دو امتیاز پیاپی را به ایران تقدیم کردند اما در ادامه با دفاع های خوب اشتباهات خود را جبران کردند و با نتیجه 4 بر 2 از ایران جلو افتادند. بازیکنان ایران با دریافت های خوب بازی را در نتیجه 5 برابر کردند. اسپک های قدرتی بازیکنان لهستان باعث شد تا تیم ملی والیبال لهستان با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول برود.

دفاع های روی تور خوب لهستانی به اسپک های قدرتی شان اضافه شد تا آن ها با نتیجه 10 بر 5 از ایران جلو بیفتند و فاصله امتیازی خوبی را ایجاد کردند. لهستانی ها با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 16 بر 10 به استراحت فنی دوم رفتند.

بازیکنان لهستان از فاصله امتیازی به وجود آمده روحیه گرفته بودند و از آن نهایت استفاده را بردند تا با حفظ فاصله امتیازی در این ست پیروز شوند. ست سوم با نتیجه 25 بر 15 به نفع لهستان به پایان رسید.

ست چهارم 25 بر 20 لهستان

دریافت های ضعیف بازیکنان ایران شرایط را سخت کرده بود و اسپک لهستانی ها در زمین ایران قرار می گرفت. تیم ملی والیبال لهستان با نتیجه 5 بر 2 از ایران جلو افتاد. امیر غفور در ادامه با سرویس های هدف دار و اسپک های قدرتمندش به تنهایی چهار امتیاز برای ایران کسب کرد تا ایران 6 بر 5 از لهستان جلو بیفتد.

در ادامه لهستانی ها با دریافت های عالی به خوبی مهاجمان را تغذیه می کردند و آن ها یکی پس از دیگری توپ ها را به امتیاز تبدیل می کردند تا با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند.

بازیکنان لهستان که نمی خواستند در این ست بازنده شوند و این دیدار را واگذار کنند فاصله امتیازی را حفظ کردند و با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند. اشتباه بازیکنان ایران در سرویس ها باعث شد تا فاصله امتیازی باقی بماند و ایران نتواند نتیجه را برابر کند. با سرویس های خوب غفور و دفاع های عالی و اسپک های هدفمند قائمی، ایران به بازی برگشت و نتیجه را 21 بر 20 کرد تا اختلاف به یک امتیاز کاهش پیدا کند.

لهستانی ها با سرویس های پرشی موجی و اسپک های قدرتمند بازهم فاصله امتیازی را افزایش دادند و با نتیجه 25 بر 20 پیروز این ست شدند تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم 15 بر 11 لهستان

در ابتدای این ست خطای جای گیری بازیکنان ایران گرفته شد تا یک امتیاز ساده به لهستان داده شود. اشتباه میرزاجانپور در اسپک در ادامه کار را دشوار کرد تا ایران 3 بر 1 از لهستان عقب بیفتد. دفاع خوب موسوی ایران را به امتیاز سه رساند تا بازی با نتیجه 3 بر 3 مساوی شود. لهستانی ها با دفاع و اسپک های خوب فاصله امتیازی را افزایش دادند و با نتیجه 6 بر 3 از ایران جلو افتادند.

بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا نتیجه را جبران کنند اما لهستانی ها فاصله امتیازی را حفظ کردند و با نتیجه 15 بر 11 پیروز این ست شدند. تیم ملی والیبال لهستان در مجموع با نتیجه سه بر دو پیروز این دیدار شد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی