نتیجه دیدار والیبال ایران و ایتالیا در جام جهانی والیبال 2015
تیم های والیبال ایران و ایتالیا در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ایتالیا به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دور از دور دوم جام جهانی والیبال به مصاف ایتالیا رفت. ملی‌پوشان ایران پیش از این از پنج بازی نخست خود دو برد مقابل ونزوئلا و تونس و سه باخت مقابل آرژانتین، لهستان و روسیه در کارنامه داشتند. ایتالیا اما در پنج بازی نخست خود چهار برد کسب کرد. آنها کانادا، استرالیا، مصر و ژاپن را شکست دادند و تنها مقابل آمریکای مدعی مغلوب شدند.

ایتالیایی ها در ادامه روند خوبشان توانستند با نتیجه سه بر صفر و قاطعانه تیم ملی والیبال ایران را شکست دهند. تیم ملی والیبال ایران با این نتیجه عملکرد ضعیفی را در جام جهانی والیبال به نمایش گذاشت.

ست اول 25 بر 19 ایتالیا

ایتالیایی ها خیلی خوب این ست را شروع کردند و با اختلاف امتیازی زیاد، 7 بر 2 توانستند جلو بیفتند. تیم ملی والیبال ایتالیا با برتری 8 بر 3 به استراحت فنی اول رفت. ملی پوشان ایران تلاش زیادی می کردند تا با کارهای سرعتی فاصله امتیازی را کاهش دهند اما بازیکنان ایتالیا با اسپک های قدرتی و خوبشان فاصله امتیازی را حفظ کردند تا با برتری 16 بر 11 به استراحت فنی دوم بروند.

قائمی با سرویس های خوبش و با دفاع های عالی موسوی، ایران توانست ایتالیا را در امتیاز 21 نگه دارد و با سه امتیاز پیاپی نتیجه را 21 بر 19 کند تا فاصله امتیازی بسیار کم شود. زایتسف(Ivan Zaytsev) با سرویس و اسپک های خوبش بازهم فاصله امتیازی را افزایش داد و نتیجه را 25 بر 19 کرد. تیم ملی والیبال ایتالیا با این نتیجه پیروز این ست شد.

ست دوم 25 بر 23 ایتالیا

ملی پوشان ایران برخلاف ست اول در این ست پایاپای ایتالیایی ها پیش می رفتند و یکی در میان امتیاز کسب می کردند. ایتالیا با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفت. بازیکنان ایران در دریافت و حمله ناموفق عمل کردند و همین امر باعث شد تا ایتالیا فاصله امتیازی را افزایش دهد و نتیجه را 11 بر 7 کند.

ملی پوشان ایران از اشتباه ایتالیایی ها نهایت استفاده را بردند و با دفاع های روی تور توانستند در نتیجه 13 بازی را برابر کنند. با سرویس خوب موسوی ایران 15 بر 14 از ایتالیا جلو افتاد و در ادامه با نتیجه 16 بر 15 به استراحت فنی دوم رفت.

دو تیم تا امتیاز 19 گام به گام هم پیش می رفتند اما بازیکنان ایران با دفاع های خوب توانستند 21 بر 19 از ایتالیا جلو بیفتند. زایتسف بار دیگر ستاره ایتالیایی ها شد و در نتیجه 21 بازی را برابر کرد. اشتباه بازیکنان ایران در اسپک باعث شد تا ایتالیا در این ست هم پیروز شود و نتیجه 25 بر 23 به سود ایتالیایی ها شود.

ست سوم 25 بر 21 ایتالیا

دو تیم تا امتیاز 4 برابر پیش می رفتند اما سرویس خوب غلامی و دفاع های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا ایران با سه امتیاز اختلاف و با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول برود. بازیکنان ایران با دفاع های روی تور خوب اجازه کار کردن به ایتالیایی ها را نمی دادند اما بازیکنان ایتالیا با اسپک های قدرتمند پایاپای پیش می رفتند. ملی پوشان ایران با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم رفتند.

بازیکنان ایتالیا با چهار امتیاز پیاپی نتیجه را 20 بر 18 کردند و از ایران جلو افتادند تا در آستانه پیروزی در این دیدار قرار بگیرند. بازیکنان والیبال ایتالیا با حفظ فاصله امتیازی توانستند نتیجه را به نفع خودشان رقم بزنند و با نتیجه 25 بر 21 پیروز این ست شدند. این دیدار با برتری سه بر صفر ایتالیا به پایان رسید.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی